Avem o nouă intervenție publică a min MCID Burduja. Văd că nu se ferește de întrebări, a răspuns clar și concret la tot ce a putut să-l întrebe gazda. În afara de cele scrise în rezumatul atașat înregistrării, selecția mea adaugă recunoaștere faptului că, instituțional, mai sunt responsabilități de reglat între MCID și ADR precum și faptul că Min Justiției și MAI vor rămâne în afara cloud-ului guvernamental.
După cum am anticipat ne spune că, cu 2 zile în urmă, s-a înțeles cu CE în privința jalonului dedicat semnării contractului de cloud interpretându-l ca fiind semnarea contractului de finanțare.
Nu în mod surprinzător pentru un om politic are tendința să preia orice afirmație convenabilă chiar dacă nu o poate controla. Mă refer la ideea că C4R va reface site-ul ministerului și, mai ales, că PSCID va rezolva autentificarea pentru site-urile de eguvernare.
Pentru a nu fi nevoie să se parcurgă postările anterioare reiau aceast CAVEAT: identificarea și autentificare au o puternică valență juridică, precedentă aspectelor tehnice. PSCID se construiește în totală absență a normelor legale în privința identificării și autentificării persoanelor, prin copierea unor procedee tehnice folosite in vestul UE. Însă ...
👉Procedeele tehnice din vest nu sunt compatibile cu CI de carton aflate astăzi în circulație, fapt marcat prin neacceptarea acestor CI în identificarea la distanță în acele țări, spre exemplu în Germania. Chestiune legată direct de lipsa elementelor tehnice de securizare utilizabile într-o sesiune video.
👉A crescut în ultima vreme ostilitatea autorităților naționale pentru protecția datelor personale față de folosirea datelor biometrice pentru identificare și autentificare, respectiv selfie sau flux video. Platforma franceză Aliciem, care oricum avea o procedură mult mai solidă tehnic decât cea descrisă în CS al PSCID, a fost abandonată și înlocuită prin „Décret n° 2022-676 du 26 avril 2022” cu o altă platformă, SGIN, care folosește cip-ul de pe actul francez dar nu și datele biometrice ale posesorului. O discuție cu ANSPDCP pe acest proiect este de mult timp întârziată.
Foarte bun accentul pus pe final în zona alfabetizării digitale, sublinierea necesității pentru succesul eguvernării. Și dacă tot are critici și temeri cu privire la modul în care a fost gândit PNRR sugestia mea ar fi să se aplece peste jaloanele 186 și 187, din perspectiva mea cele mai riscante din C7 PNRR, care își propun să renoveze și să digitalizeze peste 1000 de biblioteci transformându-le în hub-uri de dezvoltare a competențelor digitale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu