joi, 11 mai 2023

ECCC - baza juridică a afirmațiilor mele



Având în vedere reacția din imagine a d-lui Anton-Mugurel Rog , general de brigadă al SRI și șeful CyberInt – entitatea SRI responsabilă de cybersecurity – faptul că în cazul dumnealui contează nu numai ce spune ci și cine este, voi relua în acest articol toate afirmațiile mele cu privire la inaugurarea Centrului european de competențe cyber-security ECCC - la care a reacționat - și le voi demonstra juridic.


Voi folosi ca bază REGULAMENTUL (UE) 2021/887 din 20 mai 2021 de înființare a ECCC.


Am spus că Știrile ProTV au afirmat eronat că: „Centrul are un rol uriaș - de prevenire și de intervenție rapidă în caz de atac cibernetic, oriunde s-ar întâmpla în Uniunea Europeană.

Reg.887, recital (16): „Centrul de competențe nu ar trebui să execute sarcini operaționale în materie de securitate cibernetică, cum ar fi sarcinile atribuite echipelor de intervenție în caz de incidente de securitate informatică (CSIRT), care includ monitorizarea și gestionarea incidentelor de securitate cibernetică.


Am arătat că a cataloga ECCC ca „Agenție Europeană” este o minciună.

Nu numai că Reg.887 nu-l definește ca „Agenție” ci îl definește ca un organism mixt CE – State membre în cadrul Art.11 (1): „(1)  Membrii Centrului de competențe sunt Uniunea, reprezentată de Comisie, și statele membre.” Există un Consiliu de Conducere în care CE are doar drept de veto.


Am arătat că Prim-ministrul și purtătorul de cuvânt al guvernului au definit repetat ECCC ca „agenție europeană” în cadrul ceremoniei de inaugurare a sediului temporar al ECCC.

Oricine poate constata acest lucru urmărind înregistrarea evenimentului.


Am arătat că ECCC este un organism temporar atașat unor programe de finanțare.

Reg.887 afirmă: „Art. 47 (1)  Centrul de competențe se înființează pentru perioada cuprinsă între 28 iunie 2021 și 31 decembrie 2029.

Această perioadă coincide cu bugetul multianual al UE, respectiv 2027 ca data de închidere a programelor de finanțare + 2 ani pentru închiderea proiectelor. Este adevărat că misiunea ECCC poate fi prelungită în urma unei analize a activității și identificării altor surse de finanțare.


Am afirmat că: „Angajații centrului au program de birou, stau și se gândesc ce-i lipsește UE ca tehnologie și organizare în domeniul cyber-security. Apoi scriu programe de finanțare care stimulează compensarea acestor lipsuri în limita bugetului general alocat.”

Reg.887:

Art. 3 (1)  Misiunea Centrului de competențe și a rețelei este de a ajuta Uniunea:

(a) să își consolideze poziția de lider și autonomia strategică în domeniul securității cibernetice prin menținerea și dezvoltarea capacităților și capabilităților de cercetare, academice, societale, tehnologice și industriale ale Uniunii în materie de securitate cibernetică necesare consolidării încrederii și securității, inclusiv a confidențialității, a integrității și a accesibilității datelor, pe piața unică digitală;

(b) să sprijine capacitățile, capabilitățile și competențele în raport cu reziliența și fiabilitatea infrastructurii de rețele și de sisteme informatice din Uniune, inclusiv a infrastructurii critice și a echipamentelor hardware și software utilizate în mod obișnuit; și

(c) să sporească competitivitatea globală a sectorului securității cibernetice al Uniunii, să asigure standarde ridicate în materie de securitate cibernetică la nivelul întregii Uniuni și să transforme securitatea cibernetică într-un avantaj competitiv al altor sectoare ale Uniunii.”

Art.4 (1)  Centrul de competențe are obiectivul general de promovare a cercetării, inovării și implementării în materie de securitate cibernetică în vederea îndeplinirii misiunii stabilite la articolul 3.


Am afirmat că: „ECCC va atrage activitatea unor lobbyști care vor promova alocarea de resurse către domeniile de activitate pe care le reprezintă: tehnologie, educație.”

Recunosc, nu există act normativ care să decidă în această privință, este doar educated guess din partea mea.


Consider necesar să subliniez că procedura competitivă cu privire la localizarea acestui organism a fost definitivată în Decembrie 2020 în timp ce Reg.887 are data de 20 mai 2021. Așadar până în Mai 2021 și mai ales înainte de Decembrie 2020 este nu doar scuzabilă dar poate și explicabilă referirea ca „Agenție Europeană”, însă nu și ulterior acestei date.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu