Aceasta va fi o postare extrem de lungă, dar necesară celor care vor să înțeleagă corect administrația publică. Pretextul este o postare a lui Mihai Matei în care acesta povestește cum firma sa a creat o aplicație pentru arși pe care, după finalizare, Ministerul Sănătății a ignorat-o total.
Până aici avem o poveste tristă care ne capacitează emoțional.
Însă între comentarii apare unul al d-lui Mihai Grecea, partenerul de discuții din interiorul ministerului, în care ne prezintă amintirile sale oferindu-ne astfel o perspectivă cu valoare istorică.
Deși este lung, pentru a nu săpa voi printre comentarii, îl citez complet aici, apoi îl voi comenta și eu.
„𝐶𝑎̂𝑡 𝑎𝑚 𝑓𝑎̆𝑐𝑢𝑡 𝑝𝑎𝑟𝑡𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑒𝑐ℎ𝑖𝑝𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑀𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑢𝑙 𝑆𝑎̆𝑛𝑎̆𝑡𝑎̆𝑡̦𝑖𝑖 𝑎𝑙𝑒 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠̦𝑡𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑉𝑙𝑎𝑑 𝑉𝑜𝑖𝑐𝑢𝑙𝑒𝑠𝑐𝑢 𝑠̦𝑖 𝐼𝑜𝑎𝑛𝑎 𝑀𝑖ℎ𝑎̆𝑖𝑙𝑎̆ (𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑚𝑖-𝑎𝑚 𝑙𝑢𝑎𝑡 𝑚𝑢𝑙𝑡𝑒 𝑐𝑎𝑠𝑡𝑎𝑛𝑒 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑜𝑒𝑛𝑔𝑖𝑠̦𝑡𝑖), 𝑖̂𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑠𝑓𝑎𝑟𝑠̦𝑖𝑡𝑢𝑙 𝑙𝑢𝑖 𝑖𝑎𝑛𝑢𝑎𝑟𝑖𝑒 2021 𝑠̦𝑖 𝑚𝑜𝑚𝑒𝑛𝑡𝑢𝑙 𝑝𝑙𝑒𝑐𝑎̆𝑟𝑖𝑖 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑀𝑖ℎ𝑎̆𝑖𝑙𝑎̆, 𝑑𝑖𝑛 𝑝𝑜𝑠𝑡𝑢𝑟𝑎 𝑚𝑒𝑎 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑖𝑙𝑖𝑒𝑟 (𝑎𝑝𝑜𝑙𝑖𝑡𝑖𝑐!) 𝑎𝑙 𝑠𝑒𝑐𝑟𝑒𝑡𝑎𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡 𝑀𝑜𝑛𝑖𝑐𝑎 𝐴𝑙𝑡ℎ𝑎𝑚𝑒𝑟 (𝑠̦𝑖 𝑒𝑎 𝑡𝑒ℎ𝑛𝑜𝑐𝑟𝑎𝑡𝑎̆) 𝑎𝑚 𝑑𝑒𝑠𝑓𝑎̆𝑠̦𝑢𝑟𝑎𝑡 𝑜 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑛𝑠𝑎̆ 𝑠̦𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑓𝑢𝑛𝑑𝑎̆ 𝑎𝑐𝑡𝑖𝑣𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑑𝑜𝑐𝑢𝑚𝑒𝑛𝑡𝑎𝑟𝑒 𝑙𝑎 𝑓𝑖𝑟𝑢𝑙 𝑖𝑒𝑟𝑏𝑖𝑖 𝑎 𝑠𝑖𝑡𝑢𝑎𝑡̦𝑖𝑒𝑖 𝑖̂𝑛𝑔𝑟𝑖𝑗𝑖𝑟𝑖𝑖 𝑎𝑟𝑠̦𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑖̂𝑛 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑠𝑎̆𝑛𝑎̆𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐𝑎̆ 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑛𝑜𝑖. 𝑃𝑟𝑖𝑛 𝑚𝑢𝑛𝑐𝑎 𝑚𝑒𝑎 𝑎𝑐𝑜𝑙𝑜 𝑎𝑚 𝑠𝑐𝑜𝑠 𝑙𝑎 𝑠𝑢𝑟𝑎𝑓𝑎𝑡̦𝑎̆ 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑎𝑡𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡𝑖𝑠𝑡𝑖𝑐𝑒 𝑐𝑎̂𝑡 𝑑𝑒 𝑐𝑎̂𝑡 𝑐𝑜𝑟𝑒𝑐𝑡𝑒 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑎𝑟𝑠̦𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎𝑢 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑀𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑢𝑙 𝑆𝑎̆𝑛𝑎̆𝑡𝑎̆𝑡̦𝑖𝑖. 𝑆̦𝑖 𝑡𝑜𝑡 𝑎𝑠𝑡𝑓𝑒𝑙 𝑎𝑚 𝑖𝑑𝑒𝑛𝑡𝑖𝑓𝑖𝑐𝑎𝑡 / 𝑠𝑎𝑢 𝑚𝑖-𝑎𝑚 𝑐𝑜𝑛𝑓𝑖𝑟𝑚𝑎𝑡 𝑒𝑥𝑖𝑠𝑡𝑒𝑛𝑡̦𝑎 𝑢𝑛𝑜𝑟 𝑝𝑟𝑜𝑏𝑙𝑒𝑚𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑣𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑢𝑡𝑒𝑎𝑢 𝑎𝑣𝑒𝑎 𝑠𝑜𝑙𝑢𝑡̦𝑖𝑖.
𝑈𝑛𝑎 𝑑𝑖𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑐𝑒𝑙𝑒 𝑚𝑎𝑖 𝑔𝑟𝑎𝑣𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑏𝑙𝑒𝑚𝑒 𝑒𝑟𝑎 𝑠̦𝑖 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑓𝑒𝑙𝑢𝑙 𝑎𝑏𝑠𝑜𝑙𝑢𝑡 𝑐𝑎𝑡𝑎𝑠𝑡𝑟𝑜𝑓𝑎𝑙 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑖̂𝑛𝑔𝑟𝑖𝑗𝑖𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑠𝑝𝑖𝑡𝑎𝑙𝑒𝑙𝑒 𝑛𝑒𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑡𝑒𝑟𝑖𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢, 𝑙𝑎 𝑈𝑃𝑈 𝑠𝑎𝑢 𝑖̂𝑛 𝐴𝑇𝐼, 𝑐𝑎𝑧𝑢𝑟𝑖𝑙𝑒 𝑓𝑜𝑎𝑟𝑡𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑣𝑒 𝑑𝑒 𝑎𝑟𝑠𝑢𝑟𝑎̆ 𝑠𝑒𝑣𝑒𝑟𝑎̆. 𝐸𝑥𝑖𝑠𝑡𝑎̆ 𝑑𝑒 𝑧𝑒𝑐𝑖 𝑑𝑒 𝑎𝑛𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑜𝑐𝑜𝑎𝑙𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑛𝑎𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑛𝑢 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑐𝑢𝑛𝑜𝑠𝑐𝑢𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑝𝑒𝑟𝑠𝑜𝑛𝑎𝑙𝑢𝑙 𝑚𝑒𝑑𝑖𝑐𝑎𝑙 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑛𝑜𝑖.
𝐶𝑒𝑎 𝑚𝑎𝑖 𝑠𝑖𝑚𝑝𝑙𝑎̆ 𝑠𝑜𝑙𝑢𝑡̦𝑖𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑢𝑡𝑒𝑎 𝑎𝑗𝑢𝑡𝑎 𝑙𝑎 𝑠𝑎𝑙𝑣𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑣𝑖𝑒𝑡̦𝑖𝑖 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡𝑜𝑟 𝑝𝑎𝑐𝑖𝑒𝑛𝑡̦𝑖, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑚𝑜𝑑𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑣𝑒𝑛𝑖𝑟𝑒 𝑖̂𝑛 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑒𝑙𝑒 24 𝑑𝑒 𝑜𝑟𝑒 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑐𝑟𝑢𝑐𝑖𝑎𝑙 - 𝑒𝑡𝑎𝑝𝑎 𝑑𝑒 𝑟𝑒𝑠𝑢𝑠𝑐𝑖𝑡𝑎𝑟𝑒 𝑣𝑜𝑙𝑒𝑚𝑖𝑐𝑎̆ 𝑎 𝑝𝑎𝑐𝑖𝑒𝑛𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 -, 𝑒𝑟𝑎 𝑐𝑟𝑒𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑒𝑖 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑖 𝑑𝑖𝑔𝑖𝑡𝑎𝑙𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑎̆ 𝑎𝑗𝑢𝑡𝑒 𝑝𝑒𝑟𝑠𝑜𝑛𝑎𝑙𝑢𝑙 𝑚𝑒𝑑𝑖𝑐𝑎𝑙 𝑑𝑖𝑛 𝑡𝑒𝑟𝑖𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢 𝑠𝑎̆ 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑒 𝑚𝑎̆𝑠𝑢𝑟𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑎̆ 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑛𝑡̦𝑖𝑒 𝑐𝑜𝑟𝑒𝑐𝑡𝑒 - 𝑒𝑣𝑎𝑙𝑢𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑜𝑟𝑒𝑐𝑡𝑎 𝑎 𝑠𝑢𝑝𝑟𝑎𝑓𝑒𝑡̦𝑒𝑖 𝑠̦𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑓𝑢𝑛𝑧𝑖𝑚𝑖𝑖 𝑎𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑒𝑡𝑒𝑟𝑚𝑖𝑛𝑎̆ 𝑜 𝑐𝑎𝑙𝑐𝑢𝑙𝑎𝑟𝑒 𝑐𝑜𝑟𝑒𝑐𝑡𝑎̆ 𝑎 𝑣𝑜𝑙𝑢𝑚𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑓𝑙𝑢𝑖𝑑𝑒 𝑜𝑏𝑙𝑖𝑔𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑖𝑒 𝑝𝑒𝑟𝑓𝑢𝑧𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑎̂𝑛𝑎̆ 𝑙𝑎 𝑡𝑟𝑎𝑛𝑠𝑓𝑒𝑟𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑝𝑎𝑐𝑖𝑒𝑛𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑐𝑎̆𝑡𝑟𝑒 𝑜 𝑢𝑛𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡𝑎̆. 𝐴𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑔𝑒𝑛 𝑑𝑒 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑖 𝑒𝑥𝑖𝑠𝑡𝑎̆ 𝑖̂𝑛 𝑎𝑙𝑡𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑒𝑢𝑟𝑜𝑝𝑒𝑛𝑒.
𝐴𝑚 𝑑𝑖𝑠𝑐𝑢𝑡𝑎𝑡 𝑎𝑡𝑢𝑛𝑐𝑖 𝑐𝑢 𝑎𝑙𝑡 𝑠𝑢𝑝𝑟𝑎𝑣𝑖𝑒𝑡̦𝑢𝑖𝑡𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝐶𝑜𝑙𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣, 𝐴𝑑𝑟𝑖𝑎𝑛 𝐴𝑙𝑏𝑢, 𝑠̦𝑖 𝑒𝑙 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑖𝑙𝑖𝑒𝑟 𝑎𝑙 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑉𝑜𝑖𝑐𝑢𝑙𝑒𝑠𝑐𝑢, 𝑠̦𝑖 𝑎𝑚 𝑓𝑎̆𝑐𝑢𝑡 𝑖̂𝑚𝑝𝑟𝑒𝑢𝑛𝑎̆ 𝑜 𝑝𝑟𝑒𝑧𝑒𝑛𝑡𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑐𝑢𝑚 𝑎𝑟 𝑡𝑟𝑒𝑏𝑢𝑖 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑢𝑛𝑐𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑒𝑧𝑒 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑠̦𝑖 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑚𝑢𝑛𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑒 𝑠̦𝑖 𝑖𝑛𝑓𝑟𝑎𝑠𝑡𝑟𝑢𝑐𝑡𝑢𝑟𝑎 𝑢𝑚𝑎𝑛𝑎̆ 𝑛𝑒𝑐𝑒𝑠𝑎𝑟𝑎̆ 𝑜𝑝𝑒𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎̆𝑟𝑖𝑖 𝑠𝑎𝑙𝑒 𝑠̦𝑖 𝑎𝑚 𝑎𝑟𝑎̆𝑡𝑎𝑡-𝑜 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑉𝑙𝑎𝑑 𝑉𝑜𝑖𝑐𝑢𝑙𝑒𝑠𝑐𝑢. 𝐴𝑐𝑒𝑠𝑡𝑎 𝑎 𝑔𝑎̆𝑠𝑖𝑡 𝑠𝑜𝑙𝑢𝑡̦𝑖𝑎 𝑑𝑒 𝑎 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑎𝑐𝑡𝑎̂𝑛𝑑 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑎𝑛𝑖𝑎 𝑙𝑢𝑖 𝑀𝑖ℎ𝑎𝑖 𝑀𝑎𝑡𝑒𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑎𝑐𝑐𝑒𝑝𝑡𝑎𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑎𝑐𝑎̆ 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑠𝑜𝑓𝑡𝑤𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑟𝑜 𝑏𝑜𝑛𝑜 𝑖̂𝑛 𝑚𝑒𝑚𝑜𝑟𝑖𝑎 𝑡𝑟𝑎𝑔𝑒𝑑𝑖𝑒𝑖 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝐶𝑜𝑙𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑖𝑏𝑢𝑖 𝑎𝑠𝑡𝑓𝑒𝑙 𝑙𝑎 𝑠𝑎𝑙𝑣𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑎𝑙𝑡𝑜𝑟 𝑣𝑖𝑒𝑡̦𝑖.
𝐴 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑜 𝑚𝑢𝑛𝑐𝑎̆ 𝑒𝑛𝑜𝑟𝑚𝑎̆, 𝑓𝑜𝑎𝑟𝑡𝑒 𝑚𝑢𝑙𝑡𝑒 𝑠̦𝑒𝑑𝑖𝑛𝑡̦𝑒, 𝑠𝑢𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑜𝑟𝑒 𝑑𝑒 𝑚𝑢𝑛𝑐𝑎̆ 𝑑𝑖𝑛 𝑝𝑎𝑟𝑡𝑒𝑎 𝑝𝑟𝑜𝑔𝑟𝑎𝑚𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟, 𝑔𝑟𝑎𝑓𝑖𝑐𝑖𝑒𝑛𝑖𝑙𝑜𝑟, 𝑡𝑒𝑠𝑡𝑒𝑟-𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑎𝑛𝑖𝑒𝑖 𝑑𝑒 𝑠𝑜𝑓𝑡𝑤𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑎𝑟 𝑠̦𝑖 𝑎 𝑚𝑒𝑎, 𝑎 𝑚𝑒𝑑𝑖𝑐𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑐ℎ𝑖𝑟𝑢𝑟𝑔 𝑝𝑙𝑎𝑠𝑡𝑖𝑐𝑖𝑎𝑛 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡 𝑖̂𝑛 𝑎𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖 𝐼𝑢𝑙𝑖𝑎 𝑁𝑎𝑐𝑒𝑎, 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑖𝑙𝑖𝑒𝑟𝑎̆ 𝑎 𝑠𝑒𝑐𝑟𝑒𝑡𝑎𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡 𝑀𝑜𝑛𝑖𝑐𝑎 𝐴𝑙𝑡ℎ𝑎𝑚𝑒𝑟 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑎𝑣𝑢𝑡 𝑖̂𝑛 𝑐𝑜𝑜𝑟𝑑𝑜𝑛𝑎𝑟𝑒 𝑎𝑡𝑢𝑛𝑐𝑖 𝑢𝑟𝑔𝑒𝑛𝑡̦𝑎 𝑚𝑒𝑑𝑖𝑐𝑎𝑙𝑎̆, 𝑠̦𝑖 𝑐ℎ𝑖𝑎𝑟 𝑠̦𝑖 𝑑𝑖𝑛 𝑝𝑎𝑟𝑡𝑒𝑎 𝑑𝑜𝑎𝑚𝑛𝑒𝑖 𝑠𝑒𝑐𝑟𝑒𝑡𝑎𝑟 𝑑𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠-𝑎 𝑖𝑚𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡 𝑑𝑖𝑟𝑒𝑐𝑡.
𝐴𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑎 𝑎𝑣𝑢𝑡 𝑐𝑎̂𝑡𝑒𝑣𝑎 𝑣𝑒𝑟𝑠𝑖𝑢𝑛𝑖 𝑠𝑢𝑐𝑐𝑒𝑠𝑖𝑣𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒, 𝑝𝑎𝑠 𝑐𝑢 𝑝𝑎𝑠, 𝑑𝑢𝑝𝑎̆ 𝑡𝑒𝑠𝑡𝑎̆𝑟𝑖, 𝑖̂𝑛𝑡𝑎̂𝑙𝑛𝑖𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑓𝑒𝑒𝑑𝑏𝑎𝑐𝑘 𝑠̦𝑖 𝑚𝑢𝑙𝑡𝑎̆ 𝑚𝑢𝑛𝑐𝑎̆, 𝑎𝑢 𝑎𝑗𝑢𝑛𝑠 𝑠𝑎̆ 𝑖̂𝑛𝑑𝑒𝑝𝑙𝑖𝑛𝑒𝑎𝑠𝑐𝑎̆ 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑓𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡.
𝐹𝑖𝑖𝑛𝑑 𝑣𝑜𝑟𝑏𝑎 𝑑𝑒 𝑖𝑛𝑓𝑜𝑟𝑚𝑎𝑡̦𝑖𝑖 𝑚𝑒𝑑𝑖𝑐𝑎𝑙𝑒, 𝑠𝑒𝑛𝑠𝑖𝑏𝑖𝑙𝑒, 𝑐𝑢 𝑢𝑛 𝑐𝑎𝑟𝑎𝑐𝑡𝑒𝑟 𝑙𝑒𝑔𝑎𝑙 𝑎𝑝𝑎𝑟𝑡𝑒, 𝑐𝑜𝑛𝑓𝑜𝑟𝑚 𝑢𝑧𝑎𝑛𝑡̦𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑖𝑛 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑎𝑑𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑒 𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐𝑎̆ 𝑐𝑒𝑛𝑡𝑟𝑎𝑙𝑎̆ 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑢𝑟𝑚𝑎 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑖𝑒 𝑖𝑚𝑝𝑙𝑒𝑚𝑒𝑛𝑡𝑎̆ 𝑐𝑢 𝑠𝑝𝑟𝑖𝑗𝑖𝑛𝑢𝑙 𝑆𝑇𝑆.
𝑀𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑢𝑙 𝑆𝑎̆𝑛𝑎̆𝑡𝑎̆𝑡̦𝑖𝑖, 𝑑𝑢𝑝𝑎̆ 𝑢𝑛 𝑎𝑣𝑖𝑧 𝑠̦𝑡𝑖𝑖𝑛𝑡̦𝑖𝑓𝑖𝑐 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎𝑟 𝑓𝑖 𝑢𝑟𝑚𝑎𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑖𝑒 𝑑𝑎𝑡 𝑑𝑒 𝑐𝑎̆𝑡𝑟𝑒 𝐶𝑜𝑚𝑖𝑠𝑖𝑎 𝑑𝑒 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝐴𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖 𝑎 𝑀𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖 (𝑖̂𝑛𝑓𝑖𝑖𝑛𝑡̦𝑎𝑡𝑎̆ 𝑡𝑜𝑡 𝑎𝑛𝑢𝑙 𝑡𝑟𝑒𝑐𝑢𝑡 𝑖̂𝑛 𝑝𝑟𝑒𝑚𝑖𝑒𝑟𝑎̆ 𝑖̂𝑛 𝑅𝑜𝑚𝑎̂𝑛𝑖𝑎), 𝑢𝑟𝑚𝑎 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑎𝑐𝑎̆ 𝑢𝑛 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑜𝑐𝑜𝑙 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑙𝑎𝑏𝑜𝑟𝑎𝑟𝑒 𝑐𝑢 𝑆𝑇𝑆 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑎 𝑜𝑝𝑒𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎 𝑖̂𝑛𝑡𝑟𝑒𝑔 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙.
𝐴𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑖𝑚𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎 𝑠̦𝑖 𝑢𝑛 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚 𝑑𝑒 𝑔𝑎𝑟𝑑𝑎̆ 𝑙𝑎 𝑡𝑒𝑙𝑒𝑓𝑜𝑛 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡 𝑑𝑒 𝑚𝑒𝑑𝑖𝑐𝑖𝑖 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡̦𝑖 𝑖̂𝑛 𝑖̂𝑛𝑔𝑟𝑖𝑗𝑖𝑟𝑒𝑎 𝑎𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖𝑖 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑐𝑒𝑙𝑒 𝑐𝑎̂𝑡𝑒𝑣𝑎 𝑐𝑙𝑖𝑛𝑖𝑐𝑖 𝑐𝑎𝑝𝑎𝑏𝑖𝑙𝑒 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑎𝑐𝑎̆ 𝑎𝑠𝑡𝑎 𝑖̂𝑛 𝑅𝑜𝑚𝑎̂𝑛𝑖𝑎 𝑠̦𝑖 𝑙𝑒 𝑝𝑒𝑟𝑚𝑖𝑡𝑒𝑎 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡𝑜𝑟𝑎 𝑠𝑎̆-𝑠̦𝑖 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑖𝑙𝑖𝑒𝑧𝑒 𝑖̂𝑛 𝑢𝑟𝑔𝑒𝑛𝑡̦𝑎̆ 𝑐𝑜𝑙𝑒𝑔𝑖𝑖 𝑑𝑖𝑛 𝑠𝑝𝑖𝑡𝑎𝑙𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑡̦𝑎𝑟𝑎̆ 𝑑𝑎𝑐𝑎̆ 𝑎𝑣𝑒𝑎𝑢 𝑛𝑒𝑣𝑜𝑖𝑒 𝑑𝑒 𝑎𝑗𝑢𝑡𝑜𝑟 𝑖̂𝑛 𝑒𝑣𝑎𝑙𝑢𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑎𝑧𝑢𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑠̦𝑖 𝑠𝑡𝑎𝑏𝑖𝑙𝑖𝑟𝑒𝑎 𝑚𝑎𝑖 𝑝𝑟𝑒𝑐𝑖𝑠𝑎̆ 𝑎 𝑚𝑎̆𝑠𝑢𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑎̆ 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑛𝑡̦𝑖𝑒. 𝐴𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑝𝑒𝑟𝑚𝑖𝑡𝑒𝑎 𝑑𝑒𝑠𝑐ℎ𝑖𝑑𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑒𝑖 𝑓𝑖𝑠̦𝑒 𝑑𝑒 𝑝𝑎𝑐𝑖𝑒𝑛𝑡, 𝑝𝑒𝑟𝑚𝑖𝑡𝑒𝑎 𝑖̂𝑛𝑐𝑎̆𝑟𝑐𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑠𝑒𝑐𝑢𝑟𝑖𝑧𝑎𝑡𝑎̆ 𝑑𝑒 𝑓𝑜𝑡𝑜𝑔𝑟𝑎𝑓𝑖𝑖 𝑠̦𝑖 𝑑𝑎𝑡𝑒 𝑟𝑒𝑙𝑒𝑣𝑎𝑛𝑡𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑎 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑖 𝑎𝑗𝑢𝑡𝑜𝑟 𝑖̂𝑛 𝑎 𝑑𝑒𝑠𝑙𝑢𝑠̦𝑖 𝑠𝑢𝑝𝑟𝑎𝑓𝑎𝑡̦𝑎 𝑠̦𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑓𝑢𝑛𝑧𝑖𝑚𝑒𝑎 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑎𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖𝑖 (𝑜 𝑢𝑟𝑖𝑎𝑠̦𝑎̆ 𝑑𝑖𝑓𝑖𝑐𝑢𝑙𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑝𝑟𝑎𝑐𝑡𝑖𝑐𝑎 𝑐𝑢𝑟𝑒𝑛𝑡𝑎̆ 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑛𝑒𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑖𝑠̦𝑡𝑖), 𝑎𝑠𝑡𝑎 𝑝𝑒 𝑙𝑎̂𝑛𝑔𝑎̆ 𝑢𝑛 𝑚𝑜𝑡𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑐𝑎𝑙𝑐𝑢𝑙 𝑠𝑖𝑚𝑝𝑙𝑢 𝑑𝑒 𝑓𝑜𝑙𝑜𝑠𝑖𝑡, 𝑖𝑛𝑡𝑢𝑖𝑡𝑖𝑣 𝑠̦𝑖 𝑝𝑟𝑒𝑐𝑖𝑠, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑠𝑢𝑝𝑟𝑎𝑓𝑒𝑡̦𝑒𝑙𝑒 𝑎𝑟𝑠𝑒 𝑠̦𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑣𝑜𝑙𝑢𝑚𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑓𝑙𝑢𝑖𝑑𝑒 𝑛𝑒𝑐𝑒𝑠𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑓𝑖 𝑝𝑒𝑟𝑓𝑢𝑧𝑎𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑒𝑙𝑒 24 𝑑𝑒 𝑜𝑟𝑒. 𝐴𝑐𝑒𝑠𝑡𝑒𝑎 𝑠𝑢𝑛𝑡, 𝑐𝑢𝑚 𝑠𝑝𝑢𝑛𝑒𝑎𝑚, 𝑚𝑖𝑠̦𝑐𝑎̆𝑟𝑖 𝑣𝑖𝑡𝑎𝑙𝑒 𝑎 𝑠𝑒 𝑖̂𝑛𝑡𝑎̂𝑚𝑝𝑙𝑎 𝑖̂𝑛 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑒𝑙𝑒 𝑜𝑟𝑒 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑎𝑐𝑐𝑖𝑑𝑒𝑛𝑡 𝑠̦𝑖 𝑓𝑎𝑐 𝑑𝑖𝑓𝑒𝑟𝑒𝑛𝑡̦𝑎 𝑖̂𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑣𝑖𝑎𝑡̦𝑎̆ 𝑠̦𝑖 𝑚𝑜𝑎𝑟𝑡𝑒. 𝑆𝑖𝑡𝑢𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑎̆ 𝑖̂𝑛 𝑡𝑒𝑟𝑖𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑎𝑠𝑡𝑎̆𝑧𝑖 𝑑𝑒𝑧𝑎𝑠𝑡𝑟𝑢𝑜𝑎𝑠𝑎̆ 𝑠𝑢𝑏 𝑎𝑠𝑝𝑒𝑐𝑡𝑢𝑙 𝑚𝑜𝑑𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑡𝑟𝑎𝑡𝑎𝑡̦𝑖 𝑠̦𝑖 𝑡𝑟𝑎𝑛𝑠𝑝𝑜𝑟𝑡𝑎𝑡̦𝑖 𝑎𝑐𝑒𝑠̦𝑡𝑖 𝑝𝑎𝑐𝑖𝑒𝑛𝑡̦𝑖 𝑝𝑎̂𝑛𝑎̆ 𝑎𝑗𝑢𝑛𝑔 𝑙𝑎 𝑢𝑛 𝑠𝑝𝑖𝑡𝑎𝑙 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡.
𝐷𝑢𝑝𝑎̆ 𝑐𝑒 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑎𝑟 𝑓𝑖 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑖𝑛𝑠𝑡𝑎𝑙𝑎𝑡𝑎̆ 𝑝𝑒 𝑠𝑒𝑟𝑣𝑒𝑟𝑒𝑙𝑒 𝑆𝑇𝑆 𝑠̦𝑖 𝑎𝑟 𝑓𝑖 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑜𝑝𝑒𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡 𝑠̦𝑖 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑎𝑐𝑡 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝑛𝑢𝑚𝑒𝑟𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑡𝑒𝑙𝑒𝑓𝑜𝑛, 𝑀𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑢𝑙 𝑎𝑟 𝑚𝑎𝑖 𝑓𝑖 𝑎𝑣𝑢𝑡 𝑑𝑒 𝑖𝑚𝑝𝑙𝑒𝑚𝑒𝑛𝑡𝑎𝑡 𝑖̂𝑛 𝑡𝑒𝑟𝑖𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝑖𝑛𝑠𝑡𝑟𝑢𝑖𝑟𝑒𝑎 𝑝𝑒𝑟𝑠𝑜𝑛𝑎𝑙𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑠̦𝑖 𝑐𝑟𝑒𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑢𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑐𝑒𝑑𝑢𝑟𝑖 𝑑𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝑜𝑟𝑑𝑖𝑛 𝑑𝑒 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑢.
𝐼̂𝑛 𝑠𝑒𝑝𝑡𝑒𝑚𝑏𝑟𝑖𝑒 2021 𝑒𝑐ℎ𝑖𝑝𝑎 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡 𝑎 𝑝𝑙𝑒𝑐𝑎𝑡 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟 𝑜 𝑑𝑎𝑡𝑎̆ 𝑐𝑢 𝑑𝑒𝑚𝑖𝑠𝑖𝑎 𝑐𝑎𝑏𝑖𝑛𝑒𝑡𝑢𝑙 𝐼𝑜𝑎𝑛𝑎 𝑀𝑖ℎ𝑎̆𝑖𝑙𝑎̆ 𝑠̦𝑖, 𝑑𝑒𝑠̦𝑖 𝑠-𝑎𝑢 𝑓𝑎̆𝑐𝑢𝑡 𝑒𝑓𝑜𝑟𝑡𝑢𝑟𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑎 𝑝𝑟𝑒𝑑𝑎 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡 𝑐𝑢𝑖𝑣𝑎 𝑑𝑖𝑛 𝑛𝑜𝑢𝑎 𝑒𝑐ℎ𝑖𝑝𝑎̆ 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑖𝑎𝑙𝑎̆, 𝑛𝑖𝑚𝑒𝑛𝑖 𝑛𝑢 𝑎 𝑑𝑜𝑟𝑖𝑡 𝑜 𝑖̂𝑛𝑡𝑎̂𝑙𝑛𝑖𝑟𝑒. 𝐷𝑜𝑎𝑚𝑛𝑎 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑢 𝐼𝑜𝑎𝑛𝑎 𝑀𝑖ℎ𝑎̆𝑖𝑙𝑎̆ 𝑐ℎ𝑖𝑎𝑟 𝑎 𝑎𝑛𝑢𝑛𝑡̦𝑎𝑡 𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐, 𝑖̂𝑛 𝑟𝑎𝑝𝑜𝑟𝑡𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑙 𝑎𝑙 𝑚𝑎𝑛𝑑𝑎𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖, 𝑓𝑎̆𝑐𝑢𝑡 𝑖̂𝑛 𝑓𝑎𝑡̦𝑎 𝑝𝑟𝑒𝑠𝑒𝑖, 𝑐𝑎̆ 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑔𝑎𝑡𝑎 𝑠̦𝑖 𝑐𝑎̆ 𝑑𝑜𝑎𝑟 𝑚𝑎𝑖 𝑡𝑟𝑒𝑏𝑢𝑖𝑒 𝑜𝑝𝑒𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡𝑎̆ 𝑑𝑒 𝑐𝑎̆𝑡𝑟𝑒 𝑢𝑟𝑚𝑎̆𝑡𝑜𝑟𝑢𝑙 𝑐𝑎𝑏𝑖𝑛𝑒𝑡. 𝐷𝑎𝑟 𝑛𝑖𝑚𝑒𝑛𝑖 𝑑𝑖𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑐𝑒𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎𝑢 𝑣𝑒𝑛𝑖𝑡 𝑑𝑢𝑝𝑎̆ 𝑛𝑢 𝑎𝑢 𝑣𝑟𝑢𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑠𝑡𝑒𝑎 𝑑𝑒 𝑣𝑜𝑟𝑏𝑎̆ 𝑐𝑢 𝑛𝑜𝑖.
𝐼𝑛𝑓𝑜𝑟𝑚𝑎𝑡̦𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡 𝑎𝑢 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑝𝑟𝑒𝑑𝑎𝑡𝑒 𝑎𝑙𝑎̆𝑡𝑢𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑡𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑜𝑐𝑢𝑚𝑒𝑛𝑡𝑒𝑙𝑒 𝑐𝑎𝑏𝑖𝑛𝑒𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖, 𝑐𝑎̆𝑡𝑟𝑒 𝑎𝑟ℎ𝑖𝑣𝑎̆. 𝐴𝑑𝑖𝑐𝑎̆ 𝑎𝑢 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑎𝑟𝑢𝑛𝑐𝑎𝑡𝑒 𝑙𝑎 𝑐𝑜𝑠̦. 𝑁𝑖𝑐𝑖 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑢𝑙 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑖𝑚𝑎𝑟 𝐶𝑠𝑒𝑘𝑒 𝐴𝑡𝑡𝑖𝑙𝑎, 𝑛𝑖𝑐𝑖 𝑎𝑐𝑡𝑢𝑎𝑙𝑢𝑙 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑟𝑢 𝐴𝑙𝑒𝑥𝑎𝑛𝑑𝑟𝑢 𝑅𝑎𝑓𝑖𝑙𝑎 𝑛𝑢 𝑎𝑢 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑒𝑠𝑎𝑡̦𝑖 𝑑𝑒 𝑠𝑢𝑏𝑖𝑒𝑐𝑡. 𝑁𝑖𝑚𝑒𝑛𝑖 𝑛𝑢 𝑎 𝑣𝑟𝑢𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑠𝑡𝑒𝑎 𝑑𝑒 𝑣𝑜𝑟𝑏𝑎̆ 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑒 𝑠𝑖 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑐𝑒𝑙𝑒𝑙𝑎𝑙𝑡𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑒 𝑓𝑜𝑎𝑟𝑡𝑒 𝑖𝑚𝑝𝑜𝑟𝑡𝑎𝑛𝑡𝑒 𝑎𝑓𝑙𝑎𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑓𝑎𝑧𝑒 𝑎𝑣𝑎𝑛𝑠𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑙𝑢𝑐𝑟𝑢. 𝑀𝑖ℎ𝑎𝑖 𝑀𝑎𝑡𝑒𝑖, 𝑎𝑠̦𝑎 𝑐𝑢𝑚 𝑝𝑜𝑣𝑒𝑠𝑡𝑒𝑠̦𝑡𝑒, 𝑎 𝑖̂𝑛𝑐𝑒𝑟𝑐𝑎𝑡 𝑠̦𝑖 𝑒𝑙, 𝑝𝑒 𝑡𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑐𝑎̆𝑖𝑙𝑒, 𝑠𝑎̆ 𝑖𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑎𝑐𝑡 𝑐𝑢 𝑛𝑜𝑖𝑙𝑒 𝑒𝑐ℎ𝑖𝑝𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖.
𝐼̂𝑛 𝑑𝑒𝑐𝑢𝑟𝑠𝑢𝑙 𝑢𝑙𝑡𝑖𝑚𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑎𝑛 𝑎𝑡𝑎̂𝑡 𝑒𝑢 𝑐𝑎̂𝑡 𝑠̦𝑖 𝑓𝑜𝑠𝑡𝑢𝑙 𝑠𝑒𝑐𝑟𝑒𝑡𝑎𝑟 𝑑𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡 𝑀𝑜𝑛𝑖𝑐𝑎 𝐴𝑙𝑡ℎ𝑎𝑚𝑒𝑟 𝑎𝑚 𝑓𝑎̆𝑐𝑢𝑡 𝑑𝑒𝑚𝑒𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖, 𝑝𝑟𝑒𝑝𝑜𝑛𝑑𝑒𝑟𝑒𝑛𝑡 𝑖𝑛𝑓𝑜𝑟𝑚𝑎𝑙𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑎̆ 𝑐𝑒𝑙𝑒 𝑓𝑜𝑟𝑚𝑎𝑙𝑒 𝑒𝑟𝑎𝑢 𝑖𝑛𝑢𝑡𝑖𝑙𝑒, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑎 𝑛𝑒 𝑚𝑎𝑛𝑖𝑓𝑒𝑠𝑡𝑎 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑛𝑡𝑖𝑎 𝑑𝑒 𝑎 𝑙𝑒 𝑣𝑜𝑟𝑏𝑖 𝑐𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑖𝑛 𝑎𝑐𝑡𝑢𝑎𝑙𝑎 𝑒𝑐ℎ𝑖𝑝𝑎̆ 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑖𝑎𝑙𝑎̆ 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑒𝑙𝑒 𝑙𝑎̆𝑠𝑎𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑙𝑢𝑐𝑟𝑢 𝑎𝑝𝑟𝑜𝑎𝑝𝑒 𝑑𝑒 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒 (𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑛𝑢 𝑒 𝑠𝑖𝑛𝑔𝑢𝑟𝑢𝑙 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡 𝑖𝑚𝑝𝑜𝑟𝑡𝑎𝑛𝑡 𝑎𝑏𝑎𝑛𝑑𝑜𝑛𝑎𝑡!!). 𝐹𝑎̆𝑟𝑎̆ 𝑠𝑢𝑐𝑐𝑒𝑠. 𝑇𝑜𝑡 𝑐𝑒 𝑎𝑢 𝑓𝑎̆𝑐𝑢𝑡 "𝑟𝑒𝑧𝑖𝑠̦𝑡𝑖𝑖" 𝑎 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑎𝑟𝑢𝑛𝑐𝑎𝑡 𝑙𝑎 𝑐𝑜𝑠̦. 𝐿𝑒-𝑎𝑚 𝑡𝑟𝑎𝑛𝑠𝑚𝑖𝑠 𝑐ℎ𝑖𝑎𝑟 𝑠̦𝑖 𝑟𝑒𝑐𝑒𝑛𝑡, 𝑝𝑟𝑖𝑛𝑡𝑟-𝑢𝑛 𝑐𝑎𝑛𝑎𝑙 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑚𝑢𝑛𝑖𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎𝑔𝑟𝑒𝑎𝑡 𝑙𝑎 𝑐𝑢𝑟𝑡𝑒𝑎 𝑖̂𝑚𝑝𝑎̆𝑟𝑎𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑅𝑎𝑓𝑖𝑙𝑎 𝑐𝑎̆ 𝑝𝑜𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑝𝑟𝑒𝑖𝑎 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡̦𝑖𝑎, 𝑠𝑎̆ 𝑜 𝑖𝑚𝑝𝑙𝑒𝑚𝑒𝑛𝑡𝑒𝑧𝑒 𝑠̦𝑖 𝑠𝑎̆-𝑠̦𝑖 𝑓𝑎𝑐𝑎̆ 𝑑𝑖𝑛 𝑒𝑎 𝑜 𝑖𝑛𝑠𝑖𝑔𝑛𝑎̆ 𝑐𝑢 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑎̆ 𝑠𝑒 𝑙𝑎𝑢𝑑𝑒. 𝑁𝑖𝑐𝑖 𝑢𝑛 𝑟𝑎̆𝑠𝑝𝑢𝑛𝑠.
𝐴𝑚 𝑚𝑎𝑖 𝑣𝑜𝑟𝑏𝑖𝑡 𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑛𝑒𝑖̂𝑚𝑝𝑙𝑖𝑛𝑖𝑟𝑖𝑙𝑒 𝑝𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑙𝑒-𝑎𝑚 𝑎𝑣𝑢𝑡 𝑖̂𝑛 𝑙𝑢𝑛𝑖𝑙𝑒 𝑐𝑎̂𝑡 𝑎𝑚 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑙𝑎 𝑀𝑆, 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑒𝑙𝑒 𝑙𝑎̆𝑠𝑎𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑙𝑢𝑐𝑟𝑢 𝑠̦𝑖 𝑎𝑟𝑢𝑛𝑐𝑎𝑡𝑒 𝑎𝑝𝑜𝑖 𝑙𝑎 𝑐𝑜𝑠̦ 𝑑𝑒 𝑐𝑒𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎𝑢 𝑢𝑟𝑚𝑎𝑡. 𝑆̦𝑖 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑣𝑖𝑐𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑖𝑛𝑠𝑡𝑖𝑡𝑢𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑓𝑎𝑐 𝑖𝑚𝑝𝑜𝑠𝑖𝑏𝑖𝑙𝑎̆ 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑖𝑛𝑢𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑜𝑟 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑒 𝑙𝑎 𝑠𝑐ℎ𝑖𝑚𝑏𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑒𝑐ℎ𝑖𝑝𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑖̂𝑛 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑒. 𝐸𝑠𝑡𝑒 𝑑𝑒𝑧𝑜𝑙𝑎𝑛𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑠̦𝑡𝑖𝑖 𝑐𝑎̆ 𝑠𝑒 𝑝𝑖𝑒𝑟𝑑𝑒 𝑒𝑛𝑜𝑟𝑚 𝑑𝑒 𝑚𝑢𝑙𝑡 𝑡𝑖𝑚𝑝 𝑖̂𝑛 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑓𝑒𝑙.
𝑁𝑢 𝑠̦𝑡𝑖𝑢 𝑎𝑠𝑡𝑎̆𝑧𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑚𝑎𝑖 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑠𝑖𝑡𝑢𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑙𝑎 𝑀𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑢𝑙 𝑆𝑎̆𝑛𝑎̆𝑡𝑎̆𝑡̦𝑖𝑖. 𝑁𝑢 𝑠̦𝑡𝑖𝑢 𝑑𝑎𝑐𝑎̆ 𝑎 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑖𝑡 𝑎𝑣𝑖𝑧 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝐶𝑜𝑚𝑖𝑠𝑖𝑎 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝐴𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖. 𝑁𝑢 𝑠̦𝑡𝑖𝑢 𝑑𝑎𝑐𝑎̆-𝑖 𝑚𝑎𝑖 𝑝𝑎𝑠𝑎̆ 𝑐𝑢𝑖𝑣𝑎 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑎𝑟𝑠̦𝑖, 𝑖̂𝑛 𝑔𝑒𝑛𝑒𝑟𝑎𝑙, 𝑖̂𝑛 𝑚𝑎𝑛𝑑𝑎𝑡𝑢𝑙 𝑙𝑢𝑖 𝑅𝑎𝑓𝑖𝑙𝑎. 𝐸𝑥𝑖𝑠𝑡𝑎̆ 𝑛𝑜𝑟𝑚𝑎𝑡𝑖𝑣𝑒 𝑐𝑢 𝑐𝑎𝑟𝑎𝑐𝑡𝑒𝑟 𝑜𝑏𝑙𝑖𝑔𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢 𝑐𝑢 𝑝𝑟𝑖𝑣𝑖𝑟𝑒 𝑙𝑎 𝑖̂𝑛𝑔𝑟𝑖𝑗𝑖𝑟𝑒𝑎 𝑎𝑟𝑠̦𝑖𝑙𝑜𝑟, 𝑙𝑎 𝑡𝑟𝑎𝑛𝑠𝑓𝑒𝑟𝑢𝑙 𝑐𝑎𝑧𝑢𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑔𝑟𝑎𝑣𝑒 𝑙𝑎 𝑐𝑒𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑑𝑒 𝑎𝑟𝑠̦𝑖 𝑑𝑖𝑛 𝑠𝑡𝑟𝑎̆𝑖𝑛𝑎̆𝑡𝑎𝑡𝑒, 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑖𝑔𝑛𝑜𝑟𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑢𝑟 𝑠̦𝑖 𝑠𝑖𝑚𝑝𝑙𝑢 𝑖̂𝑛 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑠𝑎̆𝑛𝑎̆𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐𝑎̆. 𝑆𝑐𝑎𝑝𝑎̆ 𝑐𝑖𝑛𝑒 𝑎𝑟𝑒 𝑧𝑖𝑙𝑒, 𝑖̂𝑛 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑖𝑛𝑢𝑎𝑟𝑒. 𝐶𝑒𝑙𝑒 𝑡𝑟𝑒𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑐𝑒𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑑𝑒 𝑎𝑟𝑠̦𝑖 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑙𝑒𝑡 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑡̦𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝐵𝑎𝑛𝑐𝑎 𝑀𝑜𝑛𝑑𝑖𝑎𝑙𝑎̆ 𝑏𝑎𝑡 𝑝𝑎𝑠𝑢𝑙 𝑝𝑒 𝑙𝑜𝑐 𝑠̦𝑖 𝑛𝑢 𝑠-𝑎 𝑠𝑎̆𝑝𝑎𝑡 𝑚𝑎̆𝑐𝑎𝑟 𝑢𝑛 ℎ𝑎̂𝑟𝑙𝑒𝑡̦ 𝑙𝑎 𝑜 𝑓𝑢𝑛𝑑𝑎𝑡̦𝑖𝑒. 𝐼𝑎𝑟 𝑝𝑟𝑒𝑠𝑎, 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑎̂𝑛𝑎̆ 𝑎𝑐𝑢𝑚 𝑢𝑛 𝑎𝑛 𝑒𝑟𝑎 𝑎𝑡𝑒𝑛𝑡𝑎̆ 𝑙𝑎 𝑠𝑢𝑏𝑖𝑒𝑐𝑡𝑢𝑙 𝑎𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖, 𝑎𝑐𝑢𝑚 𝑒 𝑖𝑛𝑑𝑖𝑓𝑒𝑟𝑒𝑛𝑡𝑎̆.
𝐷𝑒𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑐𝑒 𝑎𝑚 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑖𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑓𝑎𝑐𝑒𝑚 𝑠̦𝑖 𝑐𝑒 𝑛𝑢 𝑎𝑚 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑖𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑖̂𝑛𝑐ℎ𝑒𝑖𝑒𝑚 𝑛𝑜𝑖 𝑐𝑎̂𝑡 𝑎𝑚 𝑎𝑐𝑡𝑖𝑣𝑎𝑡 𝑙𝑎 𝑀𝑖𝑛𝑖𝑠𝑡𝑒𝑟𝑢𝑙 𝑆𝑎̆𝑛𝑎̆𝑡𝑎̆𝑡̦𝑖𝑖 𝑝𝑢𝑡𝑒𝑡̦𝑖 𝑐𝑖𝑡𝑖 𝑖̂𝑛 𝑙𝑖𝑛𝑘-𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑚𝑎𝑖 𝑗𝑜𝑠 𝑖̂𝑛 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑣𝑖𝑢𝑙 𝑝𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑙-𝑎𝑚 𝑎𝑐𝑜𝑟𝑑𝑎𝑡 𝑒𝑥𝑎𝑐𝑡 𝑎𝑐𝑢𝑚 1 𝑎𝑛 𝑗𝑢𝑟𝑛𝑎𝑙𝑖𝑠𝑡𝑒𝑖 𝐴𝑙𝑖𝑛𝑎 𝑁𝑒𝑎𝑔𝑢 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝐻𝑜𝑡𝑛𝑒𝑤𝑠:”
Am preluat textul cu toate descrierile sale medicale pentru a fi clar că vorbim în primul rând de o reformă și doar în subsidiar de o aplicație. ⚠️
Paradoxal, ținta de a avea un serviciu de permanență a cel puțin unui medic specialist în arși care să practice telemedicina este o provocare semnificativă. Câți astfel de medici există, câți sunt doritori să aibă aceasta activitate. Cum și cât vor fi plătiți, prin care program de finanțare, cine poartă răspunderea pentru actul medical astfel desfășurat ? De reținut aceste întrebări. ❓
Trebuie precizat, pentru că în ambele texte nu este clar, că vorbim de al doilea mandat de ministru al d-lui Voiculescu, cel din guvernul PNL-USR. Mai este relevant că d-l Mihai Grecea este de profesie artist iar secretarul de stat al cărui consilier personal a fost este dna. Monica Althamer, cu studii teologice și activistă pentru drepturile pacienților în ONG-ul d-lui Voiculescu.
Harta fiind desenată, să ne apucăm să o citim din perspectiva celor două părți: Mihai Matei și funcționarii publici din MS.
Mihai ar fi trebuit să știe că există întotdeauna o problemă de mandat, la fel cum există și în relațiile comerciale întrebarea dacă persoana din fața ta are dreptul să semneze un contract.
Avem următoarele trepte politice în ierarhia ministerului.
👉consilierul onorific – are o bază legală subțire, are rolul de a interacționa direct cu ministrul fiind un fel de coach pentru acesta. Se presupune că-i oferă o viziune academică și nu-i influențează deciziile trecând pragul traficului de influență.
👉consilierul de cabinet – prin lege este personal contractual pe durata limitată. Poate interacționa direct cu personalul instituției în scopul de a culege informații, a evalua stadiul lucrărilor, poate propune idei, proiecte , documente. Poate explica funcționarilor idei, priorități dar nu poate forța opinia lor profesională asupra acestora. Toate acestea sunt limitate în anvelopa de mandat acordat demnitarului pe a cărui cabinet este.
👉secretarul de stat – demnitar care cândva era un profesionist menit a fi interfața de încredere între factorul politic și aparatul instituției. Practic un mediator și reprezentantul /țapul ispășitor instituțional în fața ministrului pentru proiectele asumate politic de acesta la preluarea mandatului. Secretarul de Stat, spre deosebire de Secretarul General al instituției care se asigură de respectarea legalității, pentru că se ocupă de proiecte asumate politic, este necesar să beneficieze de încrederea ministrului, totuși trebuie amintit că nu este numit de acesta ci de Primul Ministru. Practic cândva ministrul evalua politic iar premierul evalua profesional. Însă de ani buni secretarii de stat sunt numiți exclusiv politic, prin repartizarea postului unei organizații de partid județene și prea mulți dintre ei au puține dintre competențele necesare. Fără un mandat de la ministru secretarul de stat practic este blocat în propriul cabinet.
Așadar oricine interacționează cu un secretar de stat și consilierii săi trebuie să:
✅obțină convingerea că obiectul discuției este acoperit de mandatul demnitarului. Din păcate aceste mandate – sub forma de Ordin de Ministru – nu sunt publicate în MO. Un mandat verbal, de tipul „du-te de vezi ce vrea ăla” nu este deloc suficient. Nici prezumția bunei credințe nu este satisfăcătoare, de cele mai multe ori chiar demnitarul și cabinetul său nu-și înțeleg limitele.
✅pentru orice aspecte ce țin de viitor trebuie să caute o bază instituțională. Cea mai solidă abordare legală este textul unei strategii care să prevadă obiectivul, durata, responsabilii și planul de acțiune. Păcat că în România, tradițional, aceste strategii chiar publicate în MO nu sunt respectate. În lipsă, trebui căutat în Programul de Guvernare sau în declarațiile publice ale Ministrului (nu ale secretarului de stat!).
✅trebuie să aibă cel puțin o întâlnire cu ministrul, în lipsa strategiei trebuie măcar produsă o poziție publică de susținere a ministrului pe subiect.
✅✅după etapa inițială de asumare a oportunității toate discuțiile trebuie să includă funcționarii publici la nivel de Director cu sarcini tehnice asociate precum și reprezentanții altor instituții implicate.
✅deși nu poți influența activitatea /schimbarea normelor, cel din afară trebuie să monitorizeze că demersurile sunt derulate și respectă un calendar credibil.
Din multe puncte de vedere a lucra pro-bono este mai dificil decât un contract comercial. Întotdeauna va trebui să existe un protocol între părți.
Acesta este un check list pentru Mihai și alte persoane bine intenționate. Poate părea lung și excesiv, însă administrația publică nu a fost gândită să funcționeze pe baza de voluntariat.
Să ne uită însă și din perspectiva funcționarilor publici.
Ei cunosc foarte bine limitele activității celor numiți politic. De cele mai multe ori le permit să se extindă pentru a le câștiga favoarea și, de ce nu, pentru a-i avea cu ceva la mână în caz de nevoie.
Contează mult cine le sunt interlocutorii. Prestigiul profesional al acestora este principala cheie pentru o colaborare eficientă. În măsura în care există de ambele părți, asocierea la grupuri de interese economice divergente poate fi un blocaj esențial.
Un secretar de stat nu poate fi, stricto senso, apolitic pentru că el se identifică cu proiectele politice pe care le implementează. Este posibil ca acestea să fie importante pentru o succesiune de miniștrii și astfel să nu existe o culoare a sa politică, însă sigur există grupuri de oameni pentru care sunt importante. Astfel, un caz precum dna. Althamer, fără competențe profesionale, poate justifica doar două valori politice: grupul pacienților sau grupul politic al d-lui Voiculescu. Ambele sunt baze șubrede pentru colaborarea cu aparatul MS și astfel trebuie privite prudent ca bază pentru un proiect pe termen lung, reamintesc, cu multe întrebări despre care nu știm dacă au primit măcar o propunere de răspuns.
Prea lung acest text. Însă există cel puțin un caz în care am salvat un ONG de a-și cheltui resursele într-o astfel de propunere fantasmagorică venită din cele mai înalte zone. Și invers, există ONG-uri care promit enorm și livrează mai nimic.
Viața este complicată.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu