Am neglijat aproape 2 luni acest blog, implicit am subminat funcția sa de bază - să mă ajute peste ani să-mi aduc aminte când și cum s-au întâmplat anumite lucruri. Voi încerca să recuperez din FB cele mai importante idei și încep cu predicția mea de început de an.
Zic deci că vom avea o luptă surdă între 2 viziuni pentru ADR: ANCOM style și AADR style. La început vor trece rapid atribuțiile de strategie și inițiativă legislativă către noul minister, nu și cu resursele necesare pentru că acestea nu prea există. Un prilej bun pentru USR-Plus să arate cum, prin concursuri și headhunting, va revoluționa această activitate tradițional deficitară. Iar dacă de această etapă vor fi condiționate etapele următoare, o să ne cam oprim aici. Nefiind un star al alianței, d-lui Teleman îi va fi greu să contrazică, direct sau prin neîndeplinire, angajamente anterioare în fața unui activ care se bate crâncen pe sensul rotirii volanului fără să observe că mașina este pe butuci. Vom avea deci un val de inițiative legislative necoapte ce vor fi dezmembrate de circuitul de avizare. În această situație va fi greu să soliciți preluarea OIPSI și CTE. Astfel varianta unui ADR relativ independent pe tot ce înseamnă execuție, inclusiv proiecte, cu o coordonare operațională din partea CIO, nu este de neglijat.
Funcționarii publici nu vor mai întârzia mult apariția DNSC. Un număr dintre problemele OUG-ului vor putea fi fost rezolvate, depinde mai mult de implicarea societății civile, dacă va exista. Un eveniment de asemenea anvergură va afecta toate entitățile, inclusiv ICI care anul trecut s-a aventurat în acest domeniu.
Vor continua eforturile de blocare a proiectului nodului eIDAS și de impunere a PSCID. Vom vedea dacă ministerul va solicita o evaluare a PSCID dpdv al Reg.1502, caz în care proiectul va fi anulat, sau se va continua până la livrarea ca platformă de uz intern, fără un grad de încredere european. Șanse 50%-50% aș zice.
Digitalizarea MFP va fi o mare controversă, cu o abordare azi neanunțată dar pregătită deja prin subminarea CNIF.
Voluntariatului IT ca actor social românesc va fi fost un proiect abandonat înainte de a se naște în urma insuccesului C4R și a pervertirii de către ADR.
După cum se vede, vom avea o situație dificilă a cărei soluție clasică este supralicitarea. Anticipez, din vară, un vârtej al declarațiilor pe zona digitalizării administrație publice, fără mare legătură cu realitatea, dar o contribuție serioasă la inevitabila destrămare a alianței.
*
Astăzi pot observa că deja există un drum clar pentru instabilitatea guvernului. Aripa din PNL care-i reproșează d-lui Orban slăbiciunea și interesul personal în negocierea ministerelor, dacă va câștiga congresul, în mod firesc va cere alte ministere producând o criză.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu