sâmbătă, 24 decembrie 2022

Cum fructificăm impozitarea ITștilor din instituțiile de stat.

De Crăciun🎄, un mic îndrumar de exploatare a Ordinului comun cu privire la impozitarea ITștilor din instituțiile de stat.

😶‍🌫️Pentru conducătorii din instituțiile publice – vă sugerez să efectuați următoarele demersuri:

1. cu ocazia primei reorganizări modificați denumirile din organigramă adăugând „și administrarea bazelor de date” sau similar. Spre exemplu:

a. administrare fiscală și baze de date

b. secretariat și evidență electronică documente

c. relații cu publicul și servicii de e-guvernare

2. Aduceți la zi lista angajaților care au studii superioare sau urmează cursurile unei facultăți acreditate. Nu contează specializarea. Alegeți de pe listă angajații cărora doriți să le măriți leafa (nu există impact bugetar pentru dvs., așadar vă gândiți la alte criterii)

3. Modificați fișa postului pentru susnumiții angajați adăugând obligația de a asigura suport tehnic pentru realizarea specificațiilor de îmbunătățire a aplicațiilor informatice utilizate.

4. Dați un ordin prin care se alocă un număr de ore zilnic pentru susnumita activitate.

5. Cereți contabilității să evidențieze distinct plata acestor ore, introduceți activitatea între criteriile de evaluare anuală.  

6. Explicațiile angajaților că totul a fost doar în pix-ul dvs.

😶‍🌫️Pentru conducătorii companiilor private din industria IT

1. Calmați-vă acționarii, Guvernul nu a observat inflația din zona Euro, nici nu consideră că atâția ani de sprijin au produs efecte în performanța industriei – așadar nu este crescut pragul de 10.000 euro productivitate per angajat scutit de impozit stabilit în urmă cu un deceniu.

😶‍🌫️Pentru semnatarii ordinului – dacă următoarea modificare va fi dezbătută public poate veți primi sugestia să existe un indicator de performanță și pentru instituțiile publice. 

🎁Spre exemplu un raport între numărul de angajați scutiți și totalul angajaților, corelat cu numărul de lucrări lucrate exclusiv în formă electronică din total lucrări (se calculează simplu pe baza datelor de registratură).

Merry Christmas, indeed.

* în administrația publică „lucrarea” este un dosar, o problemă, chiar un document care declanșează una sau mai multe proceduri generatoare de documente (rezoluții, avize, referate, etc.)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu