vineri, 30 aprilie 2021

Beneficiarii reali, de declarat

10 Iunie 2020, L 108/2020, Parlamentul, 👉în unanimite👈, elimină, prin modificarea OUG-ulu, obligația asociaților persoane fizice de a se autodeclara, anual, la Registrul Comerțului, ca fiind beneficiarii ai banilor produși de srl.😍

26 Aprilie 2021, L 101/2021, Parlamentul, 👉în unanimitate👈, reintroduce această obligativitate. 🤬

WTF ⁉️

Să deslușim această poveste:

➡️August 2020 - Senatul respinge întreg OUG-ul, Guvernul cere CDEP să întoarcă această decizie.

➡️Comisia pentru muncă şi protecţie socială a CDEP susține OUG-ul

➡️Comisia pentru drepturile omului a CDEP respinge OUG-ul

➡️Comisia pentru apărare a CDEP respinge OUG-ul

➡️Martie 2021 Guvernul Cîțu cere ca OUG-ul să fie aprobat.

Se ajunge la Raport, și așa primim explicații:

1. Prin adoptarea Legii nr. 108/2020, s-au realizat o serie de modificări asupra prevederilor art. 56 și 62 din Legea nr. 129/2019 (act normativ prin intermediul căruia s-a realizat transpunerea în fondul legislativ național a Directivei (UE) 2015/849 (AML 4). 

2. În contextul adoptării acestor modificări, Reprezentanța Permanentă a României la UE a transmis către Direcția armonizare legislativă din cadrul Ministerului Afacerilor Externe la data de 04.09.2020, un mesaj informal prin intermediul căruia informa în legătură cu existența unor îngrijorări la nivelul Comisiei Europene cu privire la faptul că adoptarea L 108/2020 ar afecta serios o parte esențială a Directivei (informatiile privind beneficiarul efectiv), care ar lipsi cu desăvârșire.

3. Față de acest mesaj, autoritățile competente la nivel național, au transmis un punct de vedere consolidat prin intermediul căruia au fost prezentate o serie de argumente în susținerea demersului legislativ reprezentat de Legea nr. 108/2020. 

4. Cu toate acestea, Comisia Europeană nu a considerat suficiente și acoperitoare argumentele furnitate de România și, prin scrisoarea de punere în întârziere C (2021) 791 final 🧐din 18 februarie 2021 a fost declanșată prima etapă în procedura de infringement, autoritățile Române având la dispoziție un termen de 2 luni pentru a răspunde celor sesizate, Comisia rezervându-și dreptul de a emite avizul motivat (a doua etapă a procedurii de infingement), în lipsa unei reacții din partea autorităților Române. 

5. În context, subliniem faptul că pentru netranspunerea în termen a Directivei 2015/849, respectiv pentru adoptarea cu întârziere a Legii nr. 129/2019, împotriva României a fost deschisă procedură de infingement, țara noastră fiind sancționată la plata către Comisie a unei sume forfetare în cuantum de 3 milioane.

➡️➡️Prin vot au fost introduse amendamentele care au dus la reinstaurarea obligației. Legea a fost votată în unanimitate și promulgată de Președinte.

Nu există disponibil documentul C (2021) 791 final🤔, menționat ca argument, astfel nu putem ști dacă problema era asociații persoane fizice sau altceva. Rămâne să sperăm că deputații au avut acces la acesta, l-au studiat, și nu o să observăm în curând că există state membre UE unde nu se aplică măsuri similare.

Se pot depune aceste declarații electronic, de la distanță ❓❓

Greu de spus. În analiza legii parlamentarii s-au raportat la OUG 111/2020 care permite acest lucru, ignorând OUG 191/2020 care reia această prevedere dar o aplică doar pe perioada stării de alertă. Dacă nu vom putea depune electronic putem considera această lungă poveste un exemplu de eșec al parlamentarilor noștri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu