Cred că a sosit momentul să iau taurul de coarne și să public o parte dintre livrabilele proiectului TECHNICAL ASSISTANCE FOR THE ROMANIA GOVERNMENT ENTERPRISE ARCHITECTURE AND INTEROPERABILITY FRAMEWORK (RGEAIF).
Întrucât NU dețin drepturi de proprietate intelectuală asupra acestor documente NU pot să ofer dreptul de reutilizare a lor. Aceste documente pot fi, legal, doar consultate și citate în limitele excepțiilor oferite de legislația în vigoare. Ele nu pot fi re-publicate însă puteți cita linkul către folder, voi încerca să-l mențin online pe termen lung.
Sper ca acest demers să fie de ajutor celor interesați de e-guvernare și un sprijin real în dezbaterea publică. Sper ca, după acestă publicare, documentele să fie publicate și pe site-ul MCSI.
Sper ca acest demers să fie de ajutor celor interesați de e-guvernare și un sprijin real în dezbaterea publică. Sper ca, după acestă publicare, documentele să fie publicate și pe site-ul MCSI.
Titlul exact al studiului este "TECHNICAL ASSISTANCE FOR THE ROMANIA GOVERNMENT ENTERPRISE ARCHITECTURE AND INTEROPERABILITY FRAMEWORK (RGEAIF)", finantarea a fost in urma unui grant USTDA (201521004A_ROM) si perioada de derulare a fost Ian-Nov 2016.
RăspundețiȘtergereReferitor la publicarea studiului, MCSI si USTDA si Ambasada US dispun cum doresc de versiunea publica. USTDA distribuie studiul firmelor americane la cerere. Clauza grantului USTDA este: "The Client, USTDA, and the Commercial and/or Economic Section(s) of the U.S. Embassy in Host Country shall have irrevocable, worldwide, royalty-free, non-exclusive rights to use and distribute the Final Report").
Referitor la publicarea RGEAIF, la o interpelarea de la Camera Deputatilor aflat pe web la "http://www.cdep.ro/interpel/2018/r3071A.pdf", MCSI a raspuns ca “publicarea unui document care poate contine si opinii nefundamentate ale consultantilor ar putea genera confuzii in ceea ce priveste realizarea unei arhitecturi guvernamentale”.
Subliniez MCSI-ului ca la nivel de EU este o practica uzuala publicarea studiilor insotite de o nota de clarificare (disclaimer) ca studiul prezinta doar opiniile autorilor si nu reprezinta o politica/decizie publica.
Reamintesc MCSI-ului si ca firma (consultantul) care a facut studiul RGEAIF a fost selectat in baza unei licitatii internationale in care a fost evaluata atat firma din SUA cat si echipa de experti internationali (inclusiv e-government) si nationali (evaluare si selectia consultantului a fost facuta de MCSI conform conditiilor finantatorului USTDA si a constat doar in evaluarea tehnica – expertiza deoarece bugetul-grantul era fix).
Acest comentariul este si o provocare-cerinta pentru MCSI sa defineasca ce inseamna opinii nefundamentate pentru studiul RGEAIF care a fost acceptat de MCSI si care, in perioada de elaborarea studiului, a fost prezentat si discutat cu specialistii din MCSI, alte ministere si institutii publice, firme americane (din AMCHAM Romania) si reprezentantii societati civile (ONG-uri).
Pentru comentariul anterior (de la ora 9:02) mentionez ca extrasul cu continutul Raportului Final al studiului RGEAIF se poate gasi la https://drive.google.com/open?id=1xh1HEWwVkErCCcnywSVu6S_FhejBycJe.
RăspundețiȘtergereSper ca acest comentariul sa clarifice ce a inclus studiul RGEAIF si sa asigure un sprijin pentru discutiile de e-guvernare. In continuare am sa solicit publicarea acestui studiu de catre MCSI si/sau CIO guvernamental.
Sabin Chiricescu
Local Senior IT Business Analyst (e-government) and Project Manager for RGEAIF (Feb - Nov 2016).