Astăzi dna Gabriela Firea declară: ”Îmi pare rău să spun acest lucru şi chiar fostul prim-ministru, domnul Mihai Tudose, a recunoscut şi a declarat şi presei că a fost minţit de către unii miniştri, de către unii secretari de stat, intenţionat, care au blocat proiectele, nu doar cu spitalul (metropolitan, n.r.), au blocat proiectele Bucureştiului din motive unele profesionale, altele personale, altele care nu pot fi, pur şi simplu, explicate şi numite"
Mărturisesc că am fost unul dintre cei care au combătut proiectul duamnei de a introduce internet wireless gratuit în mijloacele de transport în comun ! Nu a fost ceva premeditat, pur și simplu îmi veneau idei negative când citeam studiul de fezabilitate. Recunosc însă că prima mea evaluare a fost mai simplă, cu gândul la cetățeni. M-am întrebat pentru ce s-ar înghesui 40 de oameni prin rețeaua autobuzului pe o singură conexiune 4G atunci când fiecare are la dispoziție aceeași capacitate doar pentru el prin operatorul său. Retelele WiFI sunt potrivite acolo unde semnalul mobil este deficitar sau viteza oferită este cel puțin comparabilă cu cea mobilă, într-un autobuz însă nu ar fi fost cazul.
Apoi lucrurile s-au complicat. Studiul de fezabilitate era chitit să transforme RATB în ISP, acesta urmând să cumpere un abonament de date 4G nelimitat la un preț anticipat în jurul sumei de 200 euro / lună pentru fiecare autobuz apoi să ofere internet în regim comercial cu finanțare prin reclamele afișate pe pagina de autentificare în rețea. Am manifestat totuși deschidere întrebând reprezentanții RATB cam câte reclame o să afișeze și ce rată de click / conversie / monetizare prevăd cu speranța că pot completa ad-hoc studiul de fezabilitate. Mărturisesc, nu am făcut altceva decât să chinui niște oameni ale căror semnale non-verbale erau copleșitoare, se zbuciumau între dorința doamnei și evidența argumentelor. Cumva spre final mi-am mai spălat din păcate întrebându-i dacă își asuma plata a 1% din cifra de afaceri a RATB către ANCOM așa cum cere legislația în vigoare de la orice ISP cu turnover peste 100K euro. Nu au avut un răspuns pentru că nu știau de această obligație, s-au dus și nu s-au mai întors.
Ulterior aceste păcate ale mele au fost plătite de dl ministru Șova. Dânsul a fost tras de urechi de șefa sa pe linie politică și, probabil într-o disperare, a fost nevoit să o mintă într-un cadru public doar pentru a-i reintra în grații.
La momentul întâlnirii tot bugetul e-cultura era deja alocat către Ministerul Culturii deci practic nu i-a oferit nimic, doar un gest de supunere politică prilej de miștouri pentru cei avizați. Nici nu vreau să mă gândesc cum colaborează azi pe transporturi, pe proiecte de valori cu adevărat semnificative !
Revenind la citatul inițial, răutățile mele din CTS din anul 2017 pot fi explicate! Atât timp cât am fost angajat bugetar am înțeles existența ierarhiei dar am și înțeles că la vârful acesteia este interesul public, așa cum l-am apreciat eu. În mandatele Grindeanu și Tudose am spus întotdeauna ce am avut de spus și chiar dacă ”victimele mele” m-au reclamat sau amenințat, șefii mei mi-au ascultat argumentele, mi-au dat dreptate și m-au protejat. Odată cu PM Dăncilă problema ”funcționarilor care otrăvesc urechea demnitarilor” a fost abordată frontal cu o soluție mitologică. – noii numiți au acceptat să li se toarne ceară în urechi sau să fie legați de catarg. Homer ne spune că, după 10 ani, doar Ulise a îndeplinit obiectivul de a ajunge acasă restul echipei pierzându-se pe drum, o învățătură clasică utilă zilei de astăzi.
* pentru claritate:
ceară în urechi – demnitarul nu este cel care își alege consilierii (de stat sau personali)
legat de catarg – decizia nu mai este personală, demnitarul preia decizia unor comitete inter-ministeriale sau politice chiar dacă juridic rămâne singurul responsabil.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu