miercuri, 29 iunie 2011

Istoria ANSE partea VIII

Acesta este penultimul episod si este dedicat vietii de dupa Euromedia. Dupa cum am aratat in episodul anterior in toamna lui 2003 am fost fortat sa parasesc aceasta companie. Socul a fost puternic, deajuns incat sa ma faca sa rescriu complet aplicatia intr-o noua tehnologie, o noua arhitectura si cu noi facilitati de baza. Am periat intreaga sa functionalitate, am decis sa renunt la modulele ce se suprapuneau cu activitatea financiar-contabila dar m-am concentrat pe solutii de business inteligence. Aceasta noua aplicatie este cea cumparata de catre clientii listati pe site-ul companiei. Acolo am abordat un ton cat mai neutru, in continuare voi incerca sa dau mai multa culoare …

Primul client a fost Mircea Chiru prin compania sa AMCO. Mircea are o gramada de afaceri in zona Brasovului printre care si o agentie de publicitate generalista si o firma de panotaj. Aceasta crescuse dincolo de posibilitatile unui management in excell si dupa cateva dume de vanzare dubla a aflat de mine de la Horatiu. I-am inchiriat aplicatia, i-am scolarizat oamenii si lucrurile au pornit pe directia cea buna. Principala mea nemultumire venea insa din faptul ca pentru Mircea outdoor-ul nu a fost niciodata afacerea principala si prin urmare avea tendinta de a interveni rar dar intempestiv in organizarea companiei. Am invatat insa sa fac echipa cu Carmen Blana si ne-am descurcat ok tinand lucrurile bine sub control. Dupa o perioada destul de lunga a cumparat definitiv aplicatia pentru 5 utilizatori apoi dupa ceva timp a vandut firma catre Affichage. Apoi Affichage a fortat folosirea sistemului lor de casa si a urmat o lunga perioada de folosire paralela a celor 2 aplicatii. Anse rezolva problemele curente iar IT21 (aplicatia Affichage) era folosita pentru punerea in comun de informatii. Pentru mine AMCO a fost acel client care iti da incredere si speranta …

Anul urmator am semnat un contract cu New Age. Acestia aveau o conducere bicefala – birouri de vanzari in Bucuresti si baza de operatiuni in Craiova. M-am dus la Craiova, am facut instalarea si am cunoscut cateva persoane foarte interesante. Erau genul cu multa experienta si autonomie in companie. Din pacate dupa contactele initiale in care am schimbat povesti de outdoor si ne-am congratulat reciproc acestia si-au dat seama ca vor trebui sa-si introduca in aplicatie activitatea zilnica. Ori aceasta era prea intensa, ori era prea subtire in orice caz dupa 2 luni si-au convins sefii ca nu au timp sa introduca datele … asa ca inchirierea aplicatiei a incetat. Am invatat insa ceva din proiectul acesta …

Un an mai incolo am avut un contract foarte interesant cu Brand Management respectiv Laurentiu Jiga. Acesta avea un plan foarte bine conturat de dezvoltare a companiei sale de indoor si avea viziunea unui sistem de management ce inca nu era absolut necesar. Am discutat si m-am lovit pentru prima oara, dar nu si ultima, de incapacitatea mea morala de a semna un contract pe un pret sensibil mai mic decat cel acordat clientilor existenti. La acel moment achizitionarea anse nu se justifica economic pentru el dar pentru mine acest nou domeniu al indoor-ului era foarte interesant. Asa ca Laurentiu a gasit o companie italiana, Ampersand, pe care i-a ametit cu potentialul pietii romanesti si s-a inteles cu ei ca acestia sa faca o aplicatie la indicatiile lui, sa i-o dea gratis iar el sa o promoveze in industrie. Eu am ras discret de acest plan de business si am semnat un contract prin care ma obligam sa evaluez calitativ munca italienilor la analizele de etapa. Evident ca aranjamentul a tinut doar 2 intalniri pentru ca am reusit sa-i enervez pe italieni cu intrebarile mele punctuale pana la stadiul de a nu mai accepta prezenta mea. Eu am abordat cu mare interes aceasta actiune fiind nerabdator sa vad cu procedeaza o firma vestica fiind in final foarte dezamagit. Aplicatia a fost realizata, a fost ofertata dar nu a fost cumparata de nimeni fiind prea subtire pentru un business atat de complicat. Astazi din cate stiu italienii nu mai sunt prezenti in Romania.

Aici trebuie sa fac o paranteza. Cu ceva timp in urma am fost intrebat de ce nu-mi propun sa promovez anse in interiorul EPA iar raspunsul meu a fost ca este imposibil. Observand eu mersul lucrurilor am ajuns la concluzia ca la Viena exista un personaj (colectiv, virtual, luati-o cum vreti) care  se considera pe atat de important pe cat bugetul ce-l are la dispozitie este mai mare iar oamenii cu care se intalneste sunt mai corporativi. De ce ar renunta acest personaj ipotetic la un buget de 1.000.000 euro pentru a rezolva problema trustului cu o firma din estul salbatic si cu numai 15% din suma ? Astazi exista oameni care viseaza sa ma contrazica, le urez succes dar ii sfatuiesc sa nu parieze prea mult pe acest proiect indiferent ce l-i se spune de catre oamenii din Euromedia.

Tot in 2006 am semnat un contract cu Diana / Communications Media din Oradea. Chiar daca nu este fair trebuie sa recunosc ca este clientul meu preferat. Echipa era unita, pasionata si competenta iar Diana pune mult suflet si-si tine intotdeauna cuvantul dat. Pacat ca, spre nefericirea tuturor, au ajuns printr-un concurs de imprejurari sa faca parte din Affichage Romania. Sunt sigur insa ca , mai devreme sau mai tarziu, vom colabora din nou.

La finalul acelui excelent an am semnat un contract cu Seaview, firma controlata de Elan Swartzenberg prin Roxana Sfrija. In esenta urmau sa controleze din Bucuresti activitatea firmei din Constanta si aveau nevoie de aplicatie pentru acest lucru. Din pacate dupa 3 luni acest aranjament de management a cazut si evident au renuntat la inchirierea aplicatiei insa eu am ramas cu impresia foarte puternica lasata de catre Roxana asupra mea.

Anul urmator am semnat cu Monopolly si am pornit impreuna la acest lung drum de adaptare a aplicatiei pentru indoor tv. Am creeat multe module de care nici nu visam ca o sa ma ocup vreodata si mai sunt pe lista alte cateva foarte specifice. Monopolly este in esenta aceeasi echipa cu cea cunoscuta in 2000 si am aceeasi placere in a lucra cu ei.

In 2008 am intrat intr-o noua relatie cu Euromedia pentru a corecta greselile facute de catre managementul companiei in toata aceasta perioada. Insa acestei companii ii voi dedica in intregime postul urmator, ultimul din acest serial.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu