Situatia pe scurt pare asa: D-na Ministru a constatat completa iresponsabilitate a administratiilor locale in privinta publicitatii exterioare si a decis sa intervina ferm si eficient printr-un proiect de HG.
Pentru initiati “viata e complexa” si istoria mai detaliata… Primarul Videanu a avut primele tentative de a reseta publicitatea in Bucuresti scotand totul la licitatie, o ocazie foarte buna pentru o firma vestica ce ar fi avut bani de investit. La vremea respectiva aceste miscari au dus la infintarea APER, asociatia patronatului de publicitate exterioara. Dl Videanu avand obrazul ceva mai subtire sau poate cohones mai mici a renuntat in cele din urma iar asociatia si-a pierdut suflul.
Apoi Consilierul Local al PDL Horatiu Tica, ce are toate calitatile necesare pentru a fi promotorul acestui proiect, a incercat un atac direct in Consilul Local General al Bucurestiului. Neavand majoritate politica tentativa a esuat insa ideea a fost preluata de PSD ca fiind o carte buna de jucat. A fost jucata de catre Domnul consilier general Doru Giugula al PSD care dupa ce a agitat apele s-a linistit brusc gasindu-si cumva multumirea
Iata insa ca D-na Udrea arata superioriate fata de Videanu din toate punctele de vedere mentionate. Nu numai ca “rezolva” Bucurestiul dar se manifesta national … si produce un regulament deghizat in HG care rezolva toate punctele de interes pentru dansa:
- se imbunatateste radical aspectul localitatilor
- se organizeaza noi licitatii la nivel national, licitatii cu valori de zeci de milioane de euro. Pe seceta actuala de investitii chiar este o resursa pe care PDL probabil ca o apreciaza.
- se controleaza publicitatea, inclusiv cea electorala comerciala. Se obtine publicitate gratuita pentru putere.
- se trece mana de fier a amenzilor la Inspectia in Constructii adica in subordinea D-nei Udrea.
Este adevarat ca peisajul OOH este in general dezolant si ca ar trebui taiat la sange iar acest priect asta face, fiind posibil inspirat din experiente mai vestice.
Ideea ca orice layout de reclama trebuie aprobat de primarie inaintea afisarii este exagerata si nepractica, poate chiar poate fi considerata cenzura.
Ideea ca primaria poate afisa reclama proprie pe panouri daca acestea nu sunt folosite este o grava incalcare a proprietatii private.
Ideea de a obliga firmele sa-si puna numele pe panou si apoi sa le pui sa plateasca taxa pentru afisarea numelui este chiar sadism.
Mai sunt multe altele … sa vedem cum evolueaza si textul proiectului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu