Săptămâna încheiată s-a dezvoltat frumos proiectul lui dep PNL Sabin Sărmaș de interacțiune cu cât mai mulți actori pe tema legii interoperabilității. Deși acest proiect a pornit ca un parteneriat între el și dep USR Diana Buzoianu, cu multe ore de muncă din partea lor, iată că la o nouă dezbatere publică, cu societatea civilă, au participat un număr relevant de alți parlamentari de toate culorile politice. Este o dovadă a recunoașterii valorii politice a acestui demers, să sperăm că va rămâne așa. Săptămâna aceasta ar fi trebuit să mai existe o dezbatere dedicată administrației publice locale care a fost anulată în ultima clipă în urma neprezentării unor participanți din zona guvernamentală, sper un accident și nu o subminare invidioasă.
În sine discuțiile se mută din zona tehnică în cea de lobby de proastă calitate.
Au mai existat observații pe text, în special cele ale lui George Sarbu cu ale cărui spuse am rezonat în totalitate.
Au existat însă și abordări puerile, spre exemplu executorii judecătorești au folosit același argument, beneficiul public al activității lor, pentru a cere distinct:
👉Să fie considerați instituții publice și să nu plătească tarife pentru date
👉Să NU fie considerați instituții publice și să nu fie obligați să furnizeze date.
Modul în care Sabin a trecut peste aceste stridențe, la care se adaugă tușele groase puse de Bogdan Manolea pe zona datelor personale, îmi arată că, din perspectiva sa, textul este cam finalizat și acum îi netezește calea cu afirmații de tipul „am reținut, vom analiza”. În egală măsură, și util pentru viitor, ar fi putut să le explice executorilor că cererile nesimțite nu te promovează ca partener de dialog.
⚠️Este o regulă înțeleasă de ANIS care a ales o abordare foarte moale cu privire la obligativitatea companiilor IT de a-și modifica aplicațiile pe banii lor. Au spus că vor analiza costurile și vor reveni.
Desigur, în practică, Art.18 poate fi ignorat de către orice companie pentru că sancțiune prevăzută de lege în Art.21 (2) afectează doar „conducătorii instituțiilor si autorităților publice”, cu alte cuvinte doar CNIF sau ADR, ca furnizori de aplicații pentru alte instituții, ar putea fi amendați.
Totuși, ANIS și ceilalți participanți cu o abordare ponderată, ne arată că schema funcționează. Sper că îndeajuns de bine încât să-l promoveze pe Sabin ministru MCID, ar trebuie ca politicienii de vârf să se fi săturat deja atât de scandalul public al cloud-ului guvernamental cât și de bobârnacele CE și retractările de tipul „am zis că am închis milestone-ul dar, de fapt, am trimis un draft, revenim peste 2 săptămâni”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu