joi, 9 decembrie 2021

Modificări finale OUG DNSC


A fost dat al doilea raport pe DNSC, după retrimitere, avem deci probabil versiunea finală. După cum se vede în imagine, a fost modificat amendamentul cu privire la rolurile DNSC / ADR în zona de identitate electronică și servicii de încredere. În noua formă ADR va redeveni, după promulgare, Autoritate pe semnături și nu vom avea, iarăși, pe nimeni în zona de identitate electronică. Octavian Oprea este și mai tare îngropat în 🤜Art. 258 Uzurparea de calități oficiale🤛 întrucât este omisă, în motivarea amendamentului, pre-existența unui atribut legal al ADR în zona identității electronice, atribut care i-ar fi permis emiterea Ordinului privind identificarea video în administrația publică.

The Expendables IV a fost anunțat pentru 2022, aștept cu interes seria V.

⚠️Nu, aceste rapoarte nu sunt direct normă legală însă, la fel precum preambulul OUG-ului, pot contribui la interpretarea legii de către parchet sau judecător. 

Putem remarca redactarea fină😇 a motivației primului amendament – cel care face ” spaţiul cibernetic naţional civil, componentă a securităţii naţionale” – scrie doar ” A se vedea decizia CCR 455/2018”  fără a oferi o interpretare acesteia.  Pentru cine o citește, este destul de clar sensul deciziei CCR – marile sisteme informatice de impact național sunt infrastructură critică iar protejarea acestora este o componentă a securității naționale. De ce, în baza acestei decizii, senatorii au ales să includă în securitatea națională, declanșând astfel derogări în privința protecției vieții private, toate sistemele cibernetice, inclusiv  cele ale persoanelor private va rămâne o temă de interes pentru istoricii viitorului.

Cât despre al treilea amendament, acesta permite DNSC să-și plătească personalul propriu pentru activitățile dintr-un proiect la tarife competitive (în imagine cele aferente anului 2015). Și aici remarcăm o distonanță între motivare și textul propus. Motivarea sugerează că aceste sume vor fi acoperite din fonduri europene însă textul de lege spune că ” în cazul în care contractul de finanțare nu specifică tariful orar/zilnic/lunar, se utilizează plafoanele stabilite în Planul Naționala de Cercetare-Dezvoltare și Inovare aflat în vigoare.” Evident, dacă contractul de finanțare nu conține tariful acesta nu va fi decontat de UE urmând a fi acoperit de bugetul DNSC.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu