Intr-un post mai vechi am abordat si problema rezervarilor abuzive facute de accounti in vederea securizarii unui pachet de afisaje ca asset personal in relatia cu viitorii clienti. Atunci propuneam un sistem ce emula interesul companiei la nivelul fiecarui account printr-un sistem de credite consumate de fiecare rezervare netransformata in vanzare.
Daca in ANSE modulul Grad de Ocupare ne ofera direct gradul de ocupare si gradul de rezervare pe tipuri, localitati sau alte criterii aceasta nu este decat o modalitate obiectiva de masurare a situatiei. Putem controla zilnic daca, spre exemplu, rezervarile reprezinta mai mult de 10% din vanzari dar, in sine, aceasta nu rezolva situatia.
Dupa cum am spus solutia initiala este presiunea asupra vanzatorului. Totusi acesta poate raspunde invocand anumite conturi mari pe care, practic, nimeni nu indrazneste sa le inoportuneze. In lipsa unor cifre clare aceste discutii in final nu vor duce la nimic util.
De aceea ma gandesc ca este posibila exploatarea tocmai a vanitatii acestor mari clienti. Sa ne reamintim mecanismul: vanzatorul face rezervari pe numele anumitor conturi fara a fi solicitat pentru ca ulterior sa aiba ce oferii de calitate clientilor sai. Dar un account nu are un singur client mare ! Daca de exemplu saptamanal fiecarui client i s-ar trimite automat pe mail o lista detaliata cu rezervarile sale ? Initial ar inchide ochii daca ar vedea ceva nesolicitat DAR, cand va vedea ca "rezervarea lui" s-a transformat in "afisajul concurentei" s-ar putea sa nu mai fie atat de indiferent ! In definitiv ar insemna ca el a contribuit pentru ca o agentie concurenta sa ofere servicii de calitate unui client, calitate ce vine din "meritul " lui si prin urmare ar fi putut fi clientul lui pe care si l-a securizat altcineva.
Daca inseram in raport si o atentionare /amenintare de retorsiune contra rezervarilor nefructificate care, chiar daca nu va fi pusa niciodata in practica, ar putea impresiona clientii mici cred ca exista o sansa ok sa se reduca din acest fenomen.
Costurile de implementare sunt minore cu exceptia desigur a recunoasterii rolului important pe care il are software-ul in viata companiei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu