miercuri, 18 martie 2009

Mesh War - Episode 2 - The Debate

Initiativa PDL+PSD de interzicere a mesh-urilor in Bucuresti s-a impiedicat in formalitatea dezbaterii publice asa ca am bifat si acest moment. Dezbaterea a constat in ~ 100 de comentarii pe site-ul primariei (95% contra interzicerii) si intr-o intalnire cu publicul la care majoritari au fost reprezentanti ai locatarilor.


Presa a prezentat intanirea cam asa, (din site realitatea) :
Reprezentanţii asociaţiilor de locatari prezenţi la o dezbaterea publică privind proiectul de hotărâre ce interzice amplasarea suporturilor publicitare de tip plasă de pe imobile se împotrivesc acestei iniţiative, pe motiv că vor pierde o sursă de bani pentru reparaţiile blocurilor.



"Nu înţelegem de ce ni se bagă mâna în buzunar şi ni se iau banii care ne sunt necesari pentru reparaţia blocurilor, mai ales că e vorba de o proprietate particulară", a spus Liviu Zaman, preşedintele unei asociaţii de proprietari. El s-a declarat de acord cu eliminarea reclamelor de pe blocuri în condiţiile în care municipalitatea ar ajuta financiar asociaţiile de proprietari, pentru reparaţii şi reabilitări.


Preşedintele unei asociaţii de pe bulevardul Magheru, Dinu Gabriel, a spus că primăria de sector nu acordă sprijin asociaţiilor de proprietari. "Noi stăm într-un bloc vechi, iar primarul Chiliman nu ne dă niciun ban pentru reabilitarea termică şi seismică a clădirii, deşi avem nevoie aceşti bani".

[...]

În replică, unul dintre iniţiatorii proiectului, consilierul PDL Horaţiu Ţica, a menţionat că panourile publicitare din alte capitale europene sunt amplasate pe termen scurt, nu timp de câţiva ani, cum se întâmplă în Bucureşti.

Ţica a spus că organizaţiile neguvernamentale au fost cele care au cerut eliminarea reclamelor de pe blocuri, lucru confirmat de Dan Trifu, vicepreşedintele asociaţiei Eco Civica, potrivit căruia asociaţiile de locatari care vor bani îşi pot amplasa panouri luminoase deasupra blocului. Ca exemplu a fost dată o asociaţie de locatari de pe bulevardul Magheru, care are amplasate trei panouri luminoase pe bloc şi a primit suma de 130.000 lei în interval de patru luni, plus o taxă de rezervare a panourilor.

Intenţia edililor Capitalei de a interzice amplasarea suporturilor publicitare de tip plasă pe suprafaţa imobilelor a fost contestată şi de mai multe firme din domeniu. Astfel, dincolo de prejudiciile financiare create asociaţiilor de locatari, unele voci consideră că, dacă se va trece la interzicerea amplasării suporturilor publicitare de dimensiuni mari, bugetele alocate acestui tip de suport vor migra către outdoor-ul tradiţional, favorizându-se pe această cale firmele axate pe acest segment. [...]
Si daca tot este o dezbatere, sa-mi spun si eu parerea: Mesh-urile sunt urate. Blocurile sunt si mai urate. Turisitii nu le vad pentru ca se uita dupa cainii vagabonzi, nu admira blocurile. Teoretic ar trebui limitata utilizarea lor iar din punctul de vedere al industriei publicitatii acum este cel mai bun moment, DAR, fondurile alocate mesh-urilor nu vor mai ajunge in comunitatea locala. Mesh-ul este pentru advertiseri grandomani de tipul "uite ce reclama mare am in intersectie", nu pentru cei ce fac un media plan pe criterii cat de cat profesioniste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu