joi, 26 martie 2009

Aberatii ...

In Regulamentul retras exista multe subiecte in suferinta printre care: „Autovehicolele Speciale” si Vitrinele. Primul subiect dovedeste prostie iar al doilea adauga si o lipsa de intelegere a termenilor altor regulamente. Sa le luam pe rand:


Art.10
e) Se pot utiliza vehicule special echipate pentru a face reclama pe teritoriul municipiului Bucuresti, in urmatoarele conditii:


em="">1) suprafata de publicitate amplasata pe un vehicul nu va depasi 16,00 mp
2) este interzisa stationarea vehiculului special echipat pe drumurile publice sau in parcarile amenajate pe domeniul public sau privat al municipalitatii.
3) este interzis ca aceste tipuri de vehicule sa circule in convoi mai mare de doua masini si cu 0 viteza mai mare de jumatate din viteza maxima admisibila pe tronsonul de strada


In primul rand initiatorii textului ar trebui sa realizeze ca acesta poate fi aplicat numai acelor vehicule ce au fost Omologate RAR cu scopul special de vehicul de publicitate. Exista o singura firma ce foloseste o flota de vehicule ce poate ca sunt inmatriculate in acest mod, exista nenumarate dacii papuc sau remorci ce transporta un afisaj asezat pe platforma acestora. Pentru acestea suportul publicitar este cargo, nu face parte din vehicol.
Punctul 2) isi propune sa elimine concurenta acestor tipuri de afisare facuta afisajelor fixe stradale. Idee nobila dar ar trebui pentru punerea in practica sa fie modificate multe alte acte normative. De exemplu un angajat al unei firme specializate inchiriaza un spatiu de parcare de la Primarie in baza unui act de comodat apoi va fi amendat ?!?
Punctul 3) se regaseste si in regulamentul altor municipii si arata cat de putin inteleg consilierii aceasta activitate: Interesul acestor vehicole cu reclama este sa circule cat mai incet adresandu-se si pietonilor. Interesul celorlalti participanti din trafic este , pentru fluidizare, ca aceste vehicule sa circule cu viteza normala pentru respectiva zona. Deci aceasta prevedere este in avantajul advertiserilor si in dejavantajul publicului. Mai departe: cine o sa aplice aceasta prevedere masurand viteza si oprind masinile in trafic ? Politia Rutiera – poate tehnic si legal – dar nu se ocupa cu asa ceva. Politia Locala sau inspectorii din primarie – ce gluma buna ! Din pacate aceast tip de prevedere se regaseste si in alte regulamente.


Si in final: lipseste ceva de bun simt. Trebuie reglementata poluarea sonora pe care o produc megafoanele montate pe aceste masini. q.e.d.




Tot din Art.10



c) Se pot amplasa temporar, pe perioada derularii unor manifestari culturale, comerciale sau sportive, in incinte expozitionale sau in piete publice, stadioane, complexe sportive si alte asemenea, baloane sau materiale publicitare gonflabile purtatoare de reclame.
d) Se pot amplasa reclame realizate cu materiale autocolante pe geamul vitrinelor spatiilor comerciale.


Cele doua puncte de mai sus excepteaza respectivele actiuni de necesitatea eliberarii unei autorizatii de constructie. Foarte frumos dar inutil, aceasta obligativitate este reglementata prin legea 50 astfel: Art. 3. - Autorizaţia de construire se eliberează pentru: .... h) lucrări de construcţii cu caracter provizoriu: chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere situate pe căile şi spaţiile publice, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame, precum şi anexele gospodăreşti ale exploataţiilor agricole situate în extravilan

Deci nu este nevoie oricum de AC. Smecheria este alta: se enumera cateva modalitati de reclama exceptate deci, pentru cei mai slabi de inger, ce nu este exceptat este inclus si are nevoie de AC ...

Cu Art. 11 deja intelegem mai bine de unde atata bunavointa:


b) Amplasarea materialelor publicitare prevazute la art. 10 lit. d) [decorari vitrine] se va face in baza Avizului de amplasare eliberat de compartimentul cu atributii in domeniul urbanismului si amenajarii teritoriului din cadrul Primariei de sector, dupa achitarea taxelor de publicitate prevazute de actele normative in vigoare.
c) Amplasarea materialelor publicitare prevazute la art. 10[incinte expozitionale, stadioane] lit. b) [bannere], c)[gonflabile], si e) [vehicule speciale] se va face in baza Avizului de amplasare al Primariei Municipiului Bucuresti, emis de Directia Urbanism si Amenajare Teritoriala din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, dupa achitarea taxelor de publicitate prevazute de actele normative in vigoare.


 
Si de aici incepe nebunia: vorbim de interiorul (vitrinele - ce pot sa dea spre coridorul de la mall) spatiilor comerciale ; incinte expozitionale; stadioane fara a ne limita la asta. Vorbim deci de proprietate privata ce include proprietatea privata cu acces controlat (cu bilet de intrare). Deci nu vorbim de spatiu public. Deci se doreste a se obtine aviz pentru a efectua publicitate in spatiu privat si sa se plateasca taxe pentru aceasta. Daca aceasta idee este corecta atunci se aplica si pentru publicitatea indoor din mall-uri si magazine, baruri, sali de asteptare CFR sau aeroport, etc. Incercam intai asa si daca merge trecem si la acestea ? Toate acestea nu sunt tipuri de publicitate adresabila pietonilor inocenti, toti cei vizati de aceasta sunt acolo prin propria lor alegere si in cunostiinta de cauza ! Din punct de vedere juridic nu exista nici o diferenta intre sala de conferinte a Romexpo si sala de meeting a unui firme, ba chiar nici fata de locuinta noastra. Daca Craciunul viitor imi pun in geam o ghirlanda de globuri Coca-Cola voi fi amendat ? Dar daca sunt pe brad fiind vizibile din strada ? Sa supun aprobarii primariei perdeaua sa nu cumva sa fie in culoarea galben Kodak ce este marca inregistrata ? Sper sa se trezeasca cineva sa combata aceste idei din fasa ...

Si pentru ca am promis sa ma refer si la regulamentele altor orase, iata ce se intampla la Sibiu:


13.4.1 - Fatade comerciale - vitrine.


Dispozitiile se aplica la toate imobilele existente.Documentatiile pentru autorizarile acestor lucrari vor fi insotite de plan de situatie, releveu al fatadei care se modifica si fotografii ale fatadelor invecinate. Din proiectul de modificare trebuie sa rezulte la o scara suficienta / ex. 1/50 / modul de tratare a golurilor, tratamentul structurii, propunerile de amenajari interioare, valorificarea elementelor existente. Documentatia se va completa cu detalii privind inscriptiile proiectate / numar, dispozitii, dimensiuni, materiale, culoare, iluminare / si memoriu explicativ.


Pentru imobilele vechi cu goluri la parter, vechile strapungeri / goluri / vor fi conservate sau reconstituite cu ocazia operatiunilor de amenajare. Se interzice comasarea golurilor.


 
Dupa cum se vede se reglementeaza constuctia vitrinei – dimensiunea golului in zidarie, materialele si finisajul glafului in nici un caz modul de aranjare a marfii !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu