miercuri, 29 aprilie 2009

Comentarii la ultima varianta de regulament

Avand in vedere ca expira perioada de dezbatere publica am incercat sa-mi fac datoria cetateneasca si sa-mi expun parerea pe site-ul PMB. Ieri nu am avut succes, azi am incercat din nou, cu mare atentie pentru a elimina orice posibila greseala proprie de operare. Sa vedem daca se afiseaza, daca nu o sa le fac un mic scandal.
Pana atunci, iata textul comentariului meu:
Am cateva comentarii la acest proiect pe care le voi structura pe mai multe postari pentru claritate. Mai multe detalii si poze la obiect am postat pe blog-ul de la www.advertising-software.eu


Art.2 - Inca de la inceput proiectul de hotarare comaseaza sub notiunea de reclama atat constructia afisajului cat si mesajul publicitar / posterul. Aceasta simplificare este utila redactarii proiectului dar poate da nastere la neclaritati putand rezulta ca este necesar un anumit grad de autorizare in vederea schimbarii graficii unui afis. Trebuie facuta departajarea intre reclama sub forma de poster lipit pe panou, sub forma mesh-ului la care suportul extern este minimal si reclama vopsita pe perete ce nu are nici un fel de constructie specifica.
Art.3 lit. a) In definitia firmei ar trebui specificat ca firma este amplasata in proximitatea unui punct de lucru si de asemeni ar trebui limitata dimensiunea acesteia. Spre exemplificare vedeti calcanul Milenium Bank din zona Piata Victoriei sau poza de pe blog.
Art.4 lit. b) Interzice amplasarea reclamei pe sedii ale autoritatiilor publice. Asa cum este formulat se refera la sediu ca adresa si nu la o proprietate publica. Nu uitati ca exista institutii ce sunt locate cu chirie in cladiri mai mari avand vecini institutii private. Proprietarul cladirii nu va dori sa inchirieze unei institutii publice daca prezenta acesteia ii reduce venitul din chirie sau o va face la un pret al chiriei mult mai mare.
Art.4 lit.c) Lacasurile de cult sunt de drept privat si se pot proteja singure nesemnand contracte de media nu trebuie sa le interziceti dvs. Conform acestui punct reclama pe gardul parcului este interzisa dar nu si in interirul parcului ! Vedeti afisajele de mari dimensiuni din Parcul Carol !
Art.5 lit.e) Ca mobilier urban , pe laga transport in comun si difuzarea presei, mai exista: cabine telefonice, cutii postale, suporturi pt biciclete si chiar bancute si tisnitori.
Art.8 - se ocupa de tv-screenuri. Poate ar trebui sa faceti un exercitiu de imaginatie si sa aplicati aceste prevederi la video-wall-ul de pe fostul magazin Cocorul. Ce se intampla in acest caz ?
Art.9 lit.g - se refera la copertine. Ar trebui sa considerati cazul cladirilor ce au intre fatada si domeniul public o fasie de teren proprietate privata. In mod normal pe acesta ar trebui sa se poata extinde oricat o copertina. Si nu este vorba numai de copertine, ar trebui aplicat la orice fel de constructie / amplasare de mobilier.
Art.11 lit.c - se refera la materiale publicitare in "incinte expozitionale sau in piete publice, stadioane, complexe sportive si alte asemenea". Aici trebuie delimitat cazul stadioanelor sau Romexpo ce sunt entitati private cu acces controlat si fara vizibilitate din domeniul public. Acestea sunt similare indoor-ului si nu pot face obiectul acestui regulament.
Art.11 lit.d - se refera la vitrinele spatiilor comerciale. In primul rand interiorul vitrinei sau al geamului de apartament cu greu poate fi reglementat de dvs putand duce la numeroase abuzuri. In orice caz nu trebuie uitat ca numeroase vitrine dau spre coridorul de la Mall fiind prin definitie indoor.
Art.11 lit.e - se refera la vehicolele echipate pentru reclama. In primul rand aceasta categorisire a vehicolelor este imprecisa, poate include si vehicule decorate cu autocolante. In al doilea rand trebuie introdusa prevederea interzicerii folosirii de megafoane pe acestea.
Art.13 - se ocupa de expunerea de afise. Pentru a nu se putea repeta afacerea Betacons ar trebui specificat ca reteaua de afisaje pentru afise este operata si in proprietatea Primariei.
Art.14 - contine: "Nu se pot autoriza firme si reclame publicitare ce urmeaza a se amplasa pe constructii neautorizate sau constructii la care au fost facute interventii neautorizate conformlegii, dupa anul 1990." Nu exista bloc in care sa nu se fi daramat un perete de bucatarie sau sa se fi inchis un balcon. Aceasta prevedere lasa loc la nenumarate abuzuri, pentru unii blocul fiind ok pentru altii nu! In definitiv in AC exista un proiect tehnic ce trebuie sa tina cont de situatia defacto.


In incheiere cred ca ar trebui specificat foarte clar ce se intampla cu afisajele existente astazi si autorizate complet. Daca acest regulament se aplica numai pentru afisajele noi efectul sau urbanistic este minim, daca le afecteaza pe cele existente atunci trebuie mult mai multe detalii si prevederi, neaparat in consonanta cu firmele proprietare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu