vineri, 23 septembrie 2011

Asociatia Romana de Publicitate Exterioara

Pe nesimtite a aparut Asociatia Romana de Publicitate Exterioara, cred ca este a 3-a sau a 4-a tentativa in istoria panotajului romanesc. Fiecare dintre organizatiile anterioare  si-a avut propria motivatie si a decedat defacto relativ repede.

image

Versiunea curenta se taraganeaza de la inceputul anului trecut. A fost facuta de catre doar trei mari firme: EPA, News, Affichage fara a se face eforturi de a atrage si alti jucatori de pe piata. Aceasta abordare a  permis pe de o parte evitarea discutiilor interminabile ce au blocat din fasa mult mai populatele asociatii anterioare dar pe de alta parte ii distruge reprezentativitatea. De altfel inca din start prin afirmatia: “Asociatia Romana de Publicitate Exterioara ROAA este singura asociatie de pe teritoriul Romaniei care are drept scop reprezentarea industriei romanesti de publicitate exterioara” care este o minciuna ( APPD a fost infiintata in 2009) apare o umbra de indoiala asupra bunelor intentii.

Mai interesant este ca lipsesc doua firme importante: Clear Channel care prin nume cel putin ar fi trebuit sa fie primus inter pares si a carei lipsa pare sa confirme atagonismul dintre ea si acest grup manifestat  in ultimul an prin manevre lobistice de interzicere a mesh-urilor si schimbare a regulamentelor. O alta lipsa este , ne place sau nu, cea a lui Vlad Ruta care odata cu castigarea Metrorex practic controleaza cel mai important canal media ooh.

Citind cu atentie site-ul asociatiei gasim listate cateva obiective firesti. Implicarea in reglementarea legala a acestei activitati dar si ”dezvoltarea şi promovarea standardelor de calitate de comun acord recunoscute de toţi membrii Asociaţiei, dar şi facilitarea schimbului de experienţă în domeniu între membrii săi. Toate acestea au ca scop îmbunătăţirea eficienţei individuale, a capacităţii de adaptare la schimbările pieţei şi concurenţa cu alte medii complementare, şi nu în ultimul rând asigurarea celor mai bune servicii. De asemenea, Asociaţia îşi propune să dezvolte, promoveze şi protejeze interesele membrilor săi prin activităţi de relaţii publice desfăşurate atât cu clienţii, dar şi cu autorităţile publice sau consumatorii, pe plan intern şi internaţional”. Avand in vedere pozitia dominanta pe piata a acestui grup de firme si intentia de a conlucra inclusiv in relatiile cu clientii este interesant de vazut daca pe viitor nu vor face obiectul unei investigatii a Consiliului Concurentei.

In opinia mea nu exista o crestere viitoare a acestei organizatii. Isi vor sustine reprezentativitatea in fata celor dispusi sa o accepte si vor incerca sa-si promoveze interesele trilaterale folosind-o ca tampon si protectie. M-as mira foarte tare sa mai adere vreo firma de calibru. M-as bucura insa ca aceasta sa fie prima initiativa care sa-si atinga scopul declarat, acela de a promova impartial aceasta industrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu