sâmbătă, 9 aprilie 2016

O săptămână nebună


Am început săptămâna pe stil britanic, de Duminică, odată cu plecarea spre Luxemburg pentru a N-șpea ședință pe tema reutilizării datelor guvernamentale și a portalurilor europene și naționale de date. Peste subiect pare să apară un nor de îngrijorare la nivelul funcționarilor europeni, au început să încerce manevre mai dure, de genul dacă acum – la momentul când vă punem propunerea în brațe – nu spuneți nu, atunci rămâne stabilit.
20160404_155448
Nu le-a ținut, oricum m-aș fi opus întrucât MCSI nu și-a trimis nici un reprezentant și nici nu mi-a trimis indicații pentru partea lui din agendă așadar nu aveam cum să vorbesc în numele lui, dar eram și nervos din cauza faptului că sunt blocat în Luxemburg atunci când se întâmplă lucruri importante în București. Astfel a avut loc prima prezentare intermediară a rezultatului proiectului ”Romanian Government Enterprise Architecture and Interoperability Framework” , un proiect destul de contestat în mediul guvernamental printre altele și pentru pericolul de a bifa ca executată o GEA ce necesită minim 2 ani, nu 6 luni cât durează proiectul. Un alte stres - în CTS-ul din săptămâna anterioara m-am trezit cu un proiect care – spre deosebire de banalul în care ne luptăm cu pierderea de bani sau funcționalități – de această dată mi-a părut a bate spre zona penală și, chiar fără atribuții în acest domeniu, am refuzat să semnez pentru el ieșind un scandal spectaculos cu hârtii rupte demonstrativ și țipete pe holul MCSI. Și uite așa așteptam vești de la ședința CTE întrebându-mă de ce tocmai eu a trebuit să mă opun unei practici găsită justificată legal de multe și grele instituții. Din fericire raportul meu a fost discutat până la vârful organizației mele și s-a întors înapoi cu deplină susținere astfel încât Radu a reușit să împacheteze diplomatic concluzia sub forma unei cereri de prezentare a fundamentării sale legale. Și uite așa ajungi să te gândești că este bine să nu ai leafa prea mare pentru că nu-ți va pare rău după ea și vei fi liber să faci ce crezi că este corect !
Întors la București am avut numeroase probleme de rezolvat, inclusiv unele ciudate cum este cazul unui proiect pe fonduri europene față de care mă simt precum ucenicul vrăjitor – ideile mele inițiale mi-au scăpat din mână, s-au transformat și au crescut până a nu le mai recunoaște – spre deosebire de poveste eu am ales să fug de el, lucru cam greu de făcut cât timp totuși am datele deschise ca sarcină principală de serviciu.
Vineri am avut un GLIT deosebit. Înaintea ședinței m-am ocupat să organizez pentru membrii GLIT și invitații acestora o prezentare despre Enterprise Architecture – ce este, la ce folosește, cum se folosește și cum se menține. Am pregătit împreună cu dl Sorin Vasile Vicol ( cel care a susținut prezentarea ) materialul bazându-ne pe TOGAF, un framework ce este open source și vendor independent.
DSC_9369
Nu numai în viziunea mea, IT-iștii din ministere trebuie să depășească percepția larg răspândită că sunt cei pe care îi suni când se termină tonerul. Ei trebuie să fie cei responsabili de managementul informației, să fie implicați în deciziile conducerii asupra fluxurilor de lucru  și a strategiei organizației. Variația rolului și capabilităților personale în zona IT a ministerelor este incredibilă, este necesar să impunem standarde chiar și organizaționale.
20160408_125942
Am suplimentat TOGAF cu un exemplu de metodologie de măsurare a performanței aplicată în NZ. A fost unul dintre numeroasele momente când i-am văzut pe toți dând din cap, ce-i drept în planuri diferite. Unul dintre scopurile prezentării a fost de a le arăta că există în lume deja complet aplicate mecanisme de management, inclusiv control, al întregii activități guvernamentale, chiar dincolo de zona sistemelor IT, și că – cu condiționalitatea ex-ante a CE sau nu – și noi vom ajunge să discutăm despre outcome în loc de outputs. Pe scurt, 180 de minute care i-au ținut în priză – mission accomplished !
20160408_132645
Semn bun ! În pauză comentariile au continuat.
IMG_0291_edited
A urmat ședința GLIT într-un setup cât mai colegial. În baza deciziei de înființare am încercat să-i determinăm să facă primii pași concreți care să susțină trecerea de la șurubăreală spre un loc în board-ul organizației. Și așa am avut un GLIT atipic, lung de o zi, intens și chiar promovat in social-media !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu