joi, 3 iulie 2014

Canonical

 

Astăzi am organizat și am fost gazdă pentru o întâlnire intre un Development Director din Canonical, firma care sponsorizează Ubuntu, si Augustin, Decebal și cu mine. Dacă ei au pus accentul pe aspecte tehnice și comparații între distribuții eu m-am axat pe un subiectul principal care stânjenește OS în mediul guvernamental. Am vrut să știu care sunt garanțiile pe care Canonical le oferă contra prețului încasat. În esență ei nu-și asumă nimic relativ la produs, doar relativ la serviciile lor de suport. Altfel se ocupă de dezvoltarea de drivere pentru orice fel de periferic, de certificarea de desktop-uri, etc. Nu am prea înțeles de ce să-i plătesc să-mi facă drivere pentru un sistem nou când aș putea să-mi aleg sistemul după drivere. La fel, nu înțeleg de ce să contractez suport la ei cât timp nu au prezență în România și lucrează prin firme locale gen HP. Mai bine de apelat direct.

Până la urmă este o problemă de preț, greu de cuantificat cât timp ne adresăm parcului de vechituri cu Win XP. Pare însă că , cel puțin în cazul lor, nu este un mare avantaj financiar deoarece trade-ul se face între upgrade hardware vs servicii suport. Este însă un subiect pe care îl vom urmării în continuare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu