sâmbătă, 9 iunie 2012

Mauritius, la final

Ca ultima postare legata de acest subiect voi incerca sa ofer cat mai multe informatii utile celor ce vor sa viziteze Mauritius si, de ce nu, hotelul Le Mauricia din Grand Baie in care am stat.

 

P5280051

Insula este tropicala, nu ecuatoriala. Diferenta esentiala pentru turisiti se materializeaza in vegetatie care include palmieri plantati dar nativ nu are spectaculozitatea celei ecuatoriale – nu sunt liane, orhidee,etc. Foarte important “in afara sezonului” nu inseamna mai multe ploi calde ci vant puternic, ploi reci si dese, 24 grd in aer si 22 grd oceanul. Soarele ramane puternic, te arde fara probleme chiar si prin nori. Noi fiind in luna de miere cu o data legata de nunta am fost nevoiti sa gustam acest sezon de iarna din care singurul fenomen cu adevarat deranjant a fost vantul puternic 6 zile din 9 !

Hotelul Le Mauricia face parte din lantul international Beachcomber si este foarte bine amplasat. Spun aceasta deoarece are plaja orientata spre Sud deci soarele este in spatele plajei aceasta fiind umbrita de palmieri. Personal prefer acesta umbra celei produse de o umbrela a carei umbrire este ferma si limitata ca suprafata. Noi am avut una dintre camerele de la parter care au un spatiu gen terasa in fata. Din pacate acesta chiar daca este personal nu este si privat in sensul de intim.

P6040079

Noi am avut noroc, am avut cea mai buna camera din acest punct de vedere fiind practic pe plaja si fara o alee pietonala care sa-i treaca prin fata. Camerele sunt mari, cu bai la nivel de 5 stele turcesti. Mobilierul era in buna stare chiar daca nu excela in eleganta. Dotarea era contradictorie, aveam un TV cu tub catodic dar si un telefon IP Cisco.

P5260074

Mancarea era satisfacatoare, o baza fixa peste care veneau cateva feluri legate de tema serii. Exista un restaurant a la carte cu o bucatarie de o foarta buna calitate dar nu foarte diversificata. Excelau insa in domeniul fructelor – ananas, portocale, nuca de cocos – toate foarte proaspete si cu un parfum aparte. Un alt punct forte sunt fructele de mare cu prezenta zilnica in 4-5 variante.

Noi am nimerit un grad de ocupare redus, numarul personalului era mai mare decat cel al turistilor asa ca nu este relevant daca spun ca servirea a fost impecabila.

Hotelul are si un departament de sporturi acvatice bine utilat de care noi am profitat, din motiv de vreme, mai putin decat ne-am fi dorit.

Diving-ul in Mauritius ar fi trebuit sa arate cam asa:

P6040115

Din pacate poza de mai sus surprinde o parte din superbul acvariu din holul hotelului. Pana in urma cu 20 de ani in Mauritius s-a practicat pescuitul cu dinamita care a adus laguna intr-o stare proasta, perfect vizibila la snorkling.

P6030029

Vremea rea m-a impiedicat sa ies la diving dincolo de bariera de corali, prin urmare nu pot spune nimic mai mult.

In privinta shopingului am scris pe larg. Mai adaug insa ca in final am gasit un singur magazin care vindea haine de calitate (in mod ciudat carora le erau rupte etichetele brandurilor originale). Oferta nu era foarte diversa iar preturile nu spectaculos de mici totusi se poate spune ca am trecut cu bine si de acest aspect. O mare importanta a avut amplasarea hotelului practic lipit de localitate, daca eram mai departe asa cum sunt izolate majoritatea hotelurilor am fi avut o mare problema.

Concluzia mea este urmatoarea:

Daca vreti sa mergeti la mare (palmieri, plaja, apa azurie, fauna acvatica, paduri spectaculoase) mergeti in Indochina (Tailanda, Malaesia, Indonesia). Eturia – agentia cu care am fost – ofera Tailanda la aproape jumatate de pret iar durata zborului este cam aceeasi.

Daca vreti diving si snorkling spectaculos si relativ ieftin directia este sigura: Egipt !

Daca vreti sa mancati ca spartii si sa vegetati toata ziua (uni numesc asta odihna) : Turcia !

Daca vreti sa cumparati haine mergeti pentru calitate indiferent de pret in Singapore iar daca va intereseaza si pretul iarasi in Indochina – in special Cambogia.

Una peste alta, orice va intereseaza gasiti mai bun si mai ieftin in alta parte cu exceptia renumelui destinatiei. Mauritius este un brand de mare efect si cat timp acest lucru se va mentine vor reusi sa traisca bine jumulind turistii orbiti de stralucirea sa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu