duminică, 30 ianuarie 2011

Not so Clear

Saptamana aceasta am scris despre modul cum PDL a scos un nou regulament de publicitate, cea mai mare ticalosie din istoria ooh romaneasca. Atunci am declarat destul de abrupt ca ClearChannel Romania ar fi avantajata de aceste schimbari. Ulterior am avut o foarte lunga si placuta intalnire cu conducerea acestei companii care nu intelegea de ce am spus acest lucru. Voi relua in continuare si detalia rationamentul initial si voi aduce precizarile / corecturile necesare.

De cand ma stiu in acest domeniu adica din 1995 / de pe vremea cand Horatiu Tica era seful publicitatii in PMB, autorizarile de afisaje s-au facut pe bani. Atunci se cereau , si ni se parea scump, 50$ pe afisaj, astazi dolarul este mic si inflatia mare … Intotdeauna s-a purtat o lupta in interiorul administratie pentru controlul acestor autorizari. Cateodata erau la Capitala, altadata castigau sectoarele iar alta data se mergea pe filiera partidului si cei din administratie trebuiau sa execute fara beneficiu personal. Insa intotdeauna tinea de executiv.

Prin noul regulament PDL muta pentru prima data si in dispretul oricarei logici administrative controlul autorizarii la legislativ ( Consilul General al PMB). Totodata decimeaza afisajele existente si impune reautorizarea celor care vor ramane. Cu alte cuvinte ii trag presul de sub picioare primarului Oprescu si cresc miza nevrand afaceri cu picatura.

Cum s-ar putea spune si-au pus bazele unei afaceri bunicele, mai trebuie insa sa o fructifice. Pentru aceasta au nevoie de firmele de publicitate OOH. Cum o alta mare magarie este ca au scos din regulament obligativitatea licitatiei, si acesta nu este putin lucru, putem deduce ca vor avea un singur partener in aceasta actiune cu care vor sa semneze probabil o asociere.

Portretul robot al acestui partener ar fi cam asa:

  1. o firma cu mare putere financiara
  2. un management cu relatii foarte bune in PDL si cu acesti consilieri, dispus sa suporte scandalul unei asocieri
  3. o firma capabila sa maximizeze profitul adus de putinele afisaje ce vor ramane.

In opinia mea cam asa ar fi imparteala pe criteriile de mai sus:

  1. Grupul de firme mari: Euromedia, Affichage, News, ClearChannel si Decaux
  2. Affichage pentru ca are la activ asocierea cu TNB, Clear pentru ca pare ca cu 2 ani in urma s-a inteles cu Tica.
  3. ClearChannel datorita interviului din ZF in care bossul acesteia isi arata viziunea dedicata tv-screenurilor, cea mai buna modalitate tehnica de a exploata la maxim o locatie.

In postul anterior am nominalizat pe ClearChannel pentru ca apare in toate cele 3 criterii si pe Decaux pentru ca practic nu au nici o alta sansa de a intra in Romania si sunt destui ani de cand se chinuie avand deci o dorinta puternica.

In intalnirea cu noii mei prieteni de la Clear acestia au negat insistent si foarte credibil o eventuala buna relatie a lor cu Dl. Tica si au explicat victoria de atunci printr-un cumul de factori precum demersuri juridice si interventia Ambasadei SUA Baring teeth smile. Este de asemeni adevarat ca, pana sa dea “lovitura”, acestia pierd odata cu mesh-urile practic esenta afacerii lor.

As putea deci sa ma intorc si sa ma reorientez spre Affichage, ca fiind urmatoarea pe lista probabilitatilor, dar nu are rost. Pana la urma a trecut deja o saptamana, nimeni din presa nu s-a sesizat, nu a comentat, nu a protestat. Daca nimeni nu vrea sa faca nimic nu mai are importanta sa gasim o firma sau un ucenic vrajitor care a scapat matura de sub control …

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu